معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان خبر داد؛

روند نزولی تغییر کاربری فضاهای عمومی در استان زنجان

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۶:۰۵:۱۱
کد خبر: ۹۹۷۴۵۸
روند نزولی تغییر کاربری فضاهای عمومی در استان زنجان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: در حال حاضر در استان تغییر کاربری فضاهای عمومی روند نزولی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهرداد سلطانی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و شورای پیگیری استان، با اشاره به موارد مطرح‌ شده در رابطه با تغییر کاربری‌های انجام ‌شده، اظهار کرد: عمده تغییر کاربری‌های انجام‌ شده در استان تا سال ۹۳ بوده که این اتفاق به دلیل عدم نظارت کافی و ایجاد پروژه‌های مسکن مهر انجام شده است. علاوه‌بر آن پیک دیگری که در سال ۹۶ بود که این مهم نیز به دلیل بند "ن" تبصره ۳ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۳ بوده است.
این مسئول ادامه داد: تعداد تغییر کاربری فضای عمومی در دو سال قبل ۷ مورد تغییر کاربری اتفاق افتاده که حتی یک مورد نیز مربوط به تعاونی‌ها نبوده است و از این تعداد تغییر کاربری، ۲ مورد عمومی به عمومی، ۲ مورد تثبیت وضعیت و یک مورد تبدیل واحد صنعتی به ورزشی بوده که آن هم در راستای تثبیت وضعیت بوده است.
وی افزود: تغییر اراضی در سال قبل نیز ۸۱۸ مترمربع بوده که ۶۲۸ مترمربع آن مصوب کارگروه تسهیل بوده تا مشکلات حل شود و این ۱۸۱ مترمربع نیز در راستای تثبیت وضع موجود بوده است.
سلطانی در رابطه با تغییر کاربری فضاها و وجود قانون در این رابطه، تصریح کرد: درباره سایر فضاها نیز تغییر کاربری بالاخره اتفاق می‌افتد و قانون‌گذار این کار را کرده که مشکلات حل شود و رفع این مشکلات باید در راستای یکی از سه رویکرد حل مشکل مردم و شهر، کمک به تحقق کاربری و ایجاد تحریک در توسعه برخی مناطق باید باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان همچنین با تاکید بر کارشناسی بودن تغییرات کاربری اراضی، یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد مصوبات کمیسیون ماده ۵ مستند بر کارشناسی‌های موجود است اما اطمینان این را می‌دهیم که در دو سال اخیر حتی یک تغییر کاربری هم درباره تعاونی‌ها نداشتیم و تغییر کاربری فضاها و اراضی عمومی در استان روند نزولی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز