فرمانده نیروی هوایی ارتش:

جنگ های آینده، جنگ الکترونیک خواهد بود

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۵:۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۸۴۰۱۵
جنگ های آینده، جنگ الکترونیک خواهد بود
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در رزمایش جنگ الکترونیک سپر آسمان ۱۴۰۰، طیف متنوعی از هواپیماها و پهپادهای نیروی هوایی ارتش در رزمایش جنگال شرکت کردند.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ خلبان عزیر نصیرزاده روز سه‌شنبه اظهار کرد: جنگ‌های آینده بیشتر جنگ‌های الکترونیک خواهد بود و با توجه به این موضوع ما از تجهیزات متنوعی در حوزه جنگال در نیروی هوایی ارتش بهره‌مند هستیم و تجهیزات متنوع جنگ الکترونیک را بر روی انواع هواپیماها نصب می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: جنگ الکترونیک نیاز به اشراف اطلاعاتی از سامانه‌های دشمن داشته و ما در طول سال به طور مرتب رصد اطلاعاتی را انجام داده و پس از دریافت اطلاعات لازم بر مبنای آنها طرح‌ریزی‌های مناسب را انجام می‌دهیم.

نصیرزاده با اشاره به تولید و ارتقای سامانه‌های پیشرفته جنگ الکترونیک نیروی هوایی ارتش توسط جوانان متخصص این حوزه در صنایع دفاع و نیروی هوایی ارتش گفت: ما در رزمایش‌ها، این سامانه‌ها را مورد تست و ارزیابی قرار داده و عملکرد آنها را برای شرایط جنگ برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در رزمایش جنگ الکترونیک سپر آسمان ۱۴۰۰، چهار پایگاه نیروی هوایی ارتش شرکت فعال داشته و تعداد متنوعی از هواپیماهای جنگی و سبک و طیف وسیعی از پهپادها و هواپیماهای بدن سرنشین نهاجا نیز که سامانه‌های جنگال بر روی آنها نصب شده بود در مراحل مختلف این رزمایش حضور پیدا کردند.

در حوزه جنگ الکترونیک لحظه‌ای نباید غافل شد

سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در خصوص این رزمایش گفت: در حوزه جنگ الکترونیک حتی یک لحظه هم نباید غافل شد چرا که می‌تواند سال‌ها ما را نسبت به دیگر کشورهای صاحب فناوری‌های نوین جنگ الکترونیک عقب نگه دارد.

وی با اشاره به حضور گسترده یگان‌های جنگ الکترونیک نیروی هوایی ارتش در رزمایش مشترک سپر آسمان ۱۴۰۰، گفت: در این رزمایش، نیروی هوایی هم در بعد هواپیماهای با سرنشین و هم بدون سرنشین عملکرد مناسبی داشت و توانستیم در مراحل مختلف اجرای آن، نقاط ضعف و قوت سامانه های جنگ الکترونیک خود را شناسایی و تحلیل عملیاتی کنیم.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: جنگ الکترونیک جزو جنگ‌های بروز دنیا است و حتی یک لحظه هم نباید از این حوزه غافل باشیم. این حساسیت ویژه در کلام فرماندهی معظم کل قوا نیز وجود دارد و معظم له همواره بر جدی گرفتن این حوزه مهم و راهبردی تاکید فرموده‌اند چراکه یک لحظه غفلت در آن، می‌تواند سال‌ها ما را نسبت به دیگر کشورهای صاحب فناوری‌های نوین جنگ الکترونیک عقب نگه دارد.

واحدی در ادامه ارتقای سامانه‌های هوشمند جنگ الکترونیک نیروی هوایی ارتش و عملکرد موفق جوانان متخصص این حوزه حساس و راهبردی در نهاجا را از جمله دستاوردهای این نیرو در رزمایش مشترک سپر آسمان ۱۴۰۰ ارزیابی کرد و افزود: در این رزمایش همچنین نقاط ضعف و قوت انواع سامانه‌های راداری و ارتباطی نهاجا مورد بررسی و تحلیل عملیاتی قرار گرفت.

رزمایش جنگ الکترونیک ارتش مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها بود

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش هم در خصوص این رزمایش اظهار کرد: رزمایش مشترک جنگ الکترونیک سپر آسمان ۱۴۰۰ ارتش، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها در کنار ابتکارات و خلاقیت‌ها بود.

 امیر دریادار حمزه کاویانی اظهار کرد: در رزمایش مشترک سپر آسمان ۱۴۰۰، نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز همانند سایر نیروها به صورت هماهنگ و منسجم در این رزمایش شرکت کرد و در قالب سناریوهایی که پیش‌بینی شده بود با بهره‌گیری از سامانه‌های ساحل پایه این نیرو در حوزه جنگ الکترونیک توانمندی‌های خود را مورد ارزیابی قرار داد و الحمدلله توانستیم نتایج قابل قبولی از عملکرد سامانه‌های جنگالی نداجا بدست بیاوریم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: با مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها، در کنار ابتکارات و خلاقیت‌هایی که فرماندهان و کارکنان جوان مجموعه‌های جنگال نیروهای چهارگانه ارتش بویژه نیروی دریایی در این رزمایش به‌کار گرفتند، توانستند با موفقیت مراحل مختلف رزمایش را پشت سر بگذارند.

کاویانی در ادامه خاطرنشان کرد: در رزمایش مشترک جنگ الکترونیک سپر آسمان ۱۴۰۰ ارتش، فرماندهی جنگال نیروی دریایی توانست با بهره‌گیری از انواع سامانه‌های بومی جنگ الکترونیک، عملکرد خوبی را در هماهنگی با سایر نیروها و جلوگیری از کشف، رصد و پایش اطلاعات و سامانه‌های راداری و مخابراتی ارائه دهد.

ارزیابی عملکرد سامانه‌های جنگ الکترونیک نیروی زمینی در رزمایش جنگال

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش هم درخصوص این رزمایش گفت: در رزمایش جنگ الکترونیک سپر آسمان ۱۴۰۰ ارتش، عملکرد انواع سامانه‌های زمین پایه و هواپایه جنگ الکترونیک نیروی زمینی ارتش بویژه در بالگردها و پهپادهای این نیرو مورد ارزیابی قرار گرفت.

سرتیپ عباس فلاح با اشاره به اجرای تاکتیک‌های آفندی و پدافندی در حوزه جنگ الکترونیک در این رزمایش مشترک گفت: آخرین دستاوردها و توانمندی‌های رزمی نیروی زمینی ارتش در این حوزه حساس مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره بهره‌گیری وسیع از سامانه‌های جنگ الکترونیک در صحنه نبردهای امروز، گفت: کشف، رصد و پایش سامانه‌های شنود الکترونیکی، دفاع الکترونیک در برابر ریزپرنده‌ها و پهپادها و بررسی عملکرد سامانه‌های جدید و بومی جنگ الکترونیک از جمله مواردی بود که یکان‌های جنگ الکترونیک نیروی زمینی ارتش در این رزمایش مشترک مورد ارزیابی و تمرین عملیاتی قرار دادند.

سرتیپ فلاح در ادامه به دستاوردهای ارزشمند این رزمایش بویژه برای فرماندهان و کارکنان متخصص جوان حوزه جنگ الکترونیک نیروی زمینی ارتش، گفت: ارزیابی نقاط ضعف و قوت سامانه‌های جنگال نزاجا و بهره‌گیری از تجربیات حاصل شده در مراحل مختلف رزمایش سپر آسمان ۱۴۰۰ ارتش بخشی از دستاوردهای مهمی است که در این رزمایش مشترک بدست آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز