بیماران کرونای کردستانی کمبود دارو ندارد

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۲:۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۲۷۱۶
بیماران کرونای کردستانی کمبود دارو ندارد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون در رابطه با داروهای اختصاصی و عمومی مورد استفاده در درمان بیماران مبتلا به کرونا، کمبودی نداشته‌ایم و درحال حاضر نیز ذخیره کافی داریم.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عطاالله حیدری اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲۰ هزار لیتر الکل ضد عفونی در داروخانه‌های استان بر اساس نیاز خانوارها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون ماسک در مراکز ارائه خدمات به بیماران و کادر درمان و بهداشت در استان توزیع شده است. اضافه کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا تا کنون حدود ۱۲۰ هزار لیتر الکل در چهار کارخانه داخلی استان، به مواد ضد عفونی کننده تبدیل و به دست شهروندان رسیده است.

حیدری با اشاره به صدور مجوز پخش از طرف سازمان غذا و دارو، برای توزیع مواد ضدعفونی در داروخانه‌های کشور گفت: توزیع این مواد در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های استان هم انجام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: ۵۰۰ هزار جفت انواع دستکش جراحی و لاتکس، ۱۰ هزار عدد شیلد صورت و۱۰۰ هزار دست لباس حفاظتی به بیمارستانهای استان در این مدت تحویل شده است.

وی از صدور چهار مجوز جهت راه اندازی تولیدی ماسک در استان در این مدت خبر داد و گفت: این تولیدی‌ها روزانه حدود ۱۰هزار عدد ماسک جهت مصارف عمومی تولید می کنند و  در هفته جاری توزیع ماسک در داروخانه های سطح استان هم شروع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: یک کارگاه تولید دستکش فریزری دراستان راه اندازی شده که به میزان کافی تولید دارد.

حیدری با اشاره به اینکه از لحاظ ذخیره دارو و اقلام بهداشتی در خصوص کنترل ویروس کرونا در استان مشکلی نداریم، اظهار داشت: تاکنون در رابطه با داروهای اختصاصی و عمومی مورد استفاده در درمان بیماران مبتلا به کرونا، کمبودی نداشته‌ایم و درحال حاضر نیز ذخیره کافی داریم.

وی اضافه کرد: در خصوص سایر داروها به لحاظ عدم انجام پروازها در تامین داروهای وارداتی اغلب کمبودهایی پیش می آید که مختص به استان ما نیست و کشوری است ولی با همه مسائل برای هیچ بیماری مشکل اساسی پیش نیامده ‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز