تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در کرمانشاه تا ۱۷ تیر ۹۹ کاهش یافت

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۲:۴۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۵۸۸۰
تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در کرمانشاه تا ۱۷ تیر ۹۹ کاهش یافت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد موارد بستری و ترخیصی در روزهای اخیر نزدیک به هم هستند بطوری که طی دو روز گذشته تعداد موارد بستری به کمتر از 400 نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمود رضا مرادی در بیست و هفتمین ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ظهار داشت: در روزهای اخیر سیر صعودی نداشتیم و تعداد موارد بستری و ترخیصی نزدیک به هم هستند و در دو روز گذشته تعداد موارد بستری به کمتر از 400 نفر رسیده است که امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا کند و آرامش نسبی در بیمارستان‌ها حاکم شود.

او ادامه داد: خوشبختانه با پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهدا و امام حسین (ع) کرمانشاه از فشاری که بر روی بیمارستان‌های گلستان و فارابی بود کاسته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: دستگاه اکسیژن‌ساز چهارم نیز وارد استان شد و به بیمارستان فارابی انتقال یافت و جهت بهره برداری در این بیمارستان در حال نصب است.

او تصریح کرد: نکته مهم این است تا کنون اپیدمی این بیماری در شهرها بود اما پس از این باید در روستاها و عشایر نیز در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید بیشتری صورت گیرد و ارائه آموزش‌های لازم توسط بهوزان و همکاران بهداشتی درمانی در مراکز روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.

مرادی با بیان اینکه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص اپیدمی بیماری کووید 19 در فصل پاییز و زمستان در کشور هشدار داده است، افزود: با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها انتقال بیماری افزایش خواهد یافت، بنابراین باید تمهیدات لازم در خصوص افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها و تجهیزات مورد نیاز اندیشیده شود.

او تصریح کرد: اجباری شدن زدن ماسک و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و مردم باید رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک را بسیار جدی بگیرند.

در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزهای سختی را در پیش داریم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه، گفت: در چند روز اخیر تعداد موارد ترخیصی دو برابر بستری‌ها بوده است که این روند بسیار امیدوارکننده است.

روشنی گفت: در بیمارستان‌ها 20 درصد  تخت‌ها، تخت‌های ویژه است و در حال حاضر کمبودی از نظر تعداد این تخت‌ها نداریم تنها نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید از لحاظ امکانات تجهیز شوند.

او افزود: در فصل سرما با توجه به بسته بودن فضاها امکان انتقال بیماری کرونا و احتمال اینکه با پیک  بیماری مواجه شویم بسیار زیاد است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم باید همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد.

روشنی گفت: با بهره برداری از فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب و تجهیز تخت‌های  ICU این مرکز ، ظرفیت ICU استان اضافه خواهد شد.

16 تالار متخلف در کرمانشاه پلمب شد

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز تصریح کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزهای سختی را در پیش داریم، با توجه به نوع بیماری شرایط بسیار سختی در فصل پاییز خواهیم داشت و علاوه بر تخت‌های ویژه باید تعداد تخت‌های عادی در بیمارستان‌ها نیز افزایش یابد.

شکیبا تصریح کرد: در راستای مقابله با کرونا پیشگیری بسیار مهم است، خوشبختانه در حال حاضر این حساسیت در بین مردم ایجاد شده است.

او ادامه داد: با اجباری شدن ماسک و با راه‌اندازی کمپین زدن ماسک در استان تا حد قابل توجهی از انتقال بیماری جلوگیری به عمل خواهد آمد.

شکیبا بیان کرد: برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی و از این قبیل تجمعات در استان ممنوع شده است و در حال حاضر 16 تالار متخلف در استان در این رابطه پلمپ شده است.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: از این پس در صورت برگزاری مراسم با صاحبان مجالس برخورد خواهد شد .همچنین صاحبان مراسم در خصوص سلامت مدعوین مسئولند و حتما باید پاسخگو باشند.

او گفت: اجرایی شدن دستورالعمل جدید Pcr در استان بسیار موفق بوده به گونه‌ای که با اجرای آن ارائه خدمات لازم به افراد در معرض خطر به نحو مطلوب‌تر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

شکیبا افزود: کارمندان ادارات که شرایط دستورالعمل جدید برای انجام تست را ندارند .در صورت داشتن علائم بیماری کرونا نیازی به انجام تست Pcr نخواهند داشت و در صورت تایید پزشک معتمد سازمان و اداره محل خدمت خود می توانند به مدت دو هفته و بر طرف شدن علائم در قرنطینه بمانند.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده مشکلی برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در کرمانشاه نداریم و برنامه‌ریزی ما تقویت بیمارستان‌های شهرستان‌ها در این زمینه است.

شکیبا تصریح کرد: 50 درصد بیماران بستری در بیمارستان نیاز به اکسیژن پیدا می‌کنند. بیماران بستری در ICU حدود 27 تا 30 لیتر در دقیقه و بیماران بستری در سایر  بخش‌ها 10 تا 15 لیتر در دقیقه اکسیژن مصرف می‌کنند.

او گفت: از دیگر برنامه‌های در دست اجرا جهت ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران، افزایش تعداد تخت‌های ICU در بیمارستان‌ها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز