تمدید محدودیت‌های کرونا در ۸ شهرستان چهارمحال و بختیاری/ ممنوعیت تجمعات ادامه دارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۱:۳۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۱۴۰۳
تمدید محدودیت‌های کرونا در ۸ شهرستان چهارمحال و بختیاری/ ممنوعیت تجمعات ادامه دارد
محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری بجز در شهرستان های لردگان و خانمیرزا به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری بجز در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا به مدت یک هفته تمدید شد.

مجید شیرانی در این خصوص گفت: از مردم درخواست می‌شود از برگزاری و شرکت در هرگونه تجمع، دورهمی، جشن عروسی، مراسم ترحیم خودداری و در صورت لزوم برای بیرون رفتن از منزل مدت زمان حضورشان در خارج از منزل را به حداقل کاهش داده و زمان و مکان‌های شلوغ را برای بیرون رفتن انتخاب نکنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا ناشناخته و علم پزشکی در خصوص آن اندک و اطلاعات پیرامون آن کافی و قطعی نیست، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان بهترین شیوه مقابله با بیماری نوپدید کرونا است.

او تاکید کرد: یکی از ساده‌ترین، عملی‌ترین و موثرترین راه مقابله با کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

شیرانی اضافه کرد: با توجه به هشدار مکرر مسؤولان و کارشناسان بهداشتی برای پرهیز از هرگونه تجمع و گردهمایی، مردم به‌عنوان ناظرین اولیه و اصلی وظیفه نظارت و مراقبت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی را برعهده دارند و می‌توانند گزارش برگزاری تجمعات را از طریق سامانه ۱۹۰ و یا شماره گیری ۴۰۳۰ اطلاع رسانی تا کارشناسان بهداشتی نسبت به آموزش مسائل بهداشتی و پیشگیرانه به این افراد اقدام نمایند.

او تصریح کرد: بر اساس تحلیل‌های اپیدمیولوژی تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در حال نزدیک شدن به یکدیگر و نمودار آن به شکل موازی شدن می‌باشد و این امر احتمال افزایش موارد مرگ و میر را افزایش می دهد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی تیم‌های نظارتی، استفاده از ماسک در ادارات استان بالای ۸۵ درصد و توسط صنوف ۴۰ درصد و کمترین موارد استفاده از ماسک در بین نوجوانان و جوانان گزارش شده است.

او یاد آور شد: مراکز گردشگری استان همچنان تعطیل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در دستور کار همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز