اجرای طرح محله محور کنترل بیماری کرونا از فردا در کرمانشاه

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۰:۴۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۸۴۹۸
اجرای طرح محله محور کنترل بیماری کرونا از فردا در کرمانشاه
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: طرح محله محور برای کنترل بیماری کرونا با تشکیل گروه‌های بسیجی و جهادی تمام امکانات لازم از تجهیزات گرفته تا نیروی انسانی مورد نیاز در راستای اجرای آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌شود.

به گزارش برنا؛ سردار بهمن ریحانی، در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی اجرای طرح تکمیلی مدیریت کرونا در استان، گفت: اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و کادر بهداشتی و درمانی استان برای مقابله با کرونا بی‌نظیر و قابل تقدیر است و بسیاری از این عزیزان در راه حفظ سلامت مردم، جان خود را از دست دادند و یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی می‌داریم.

او ادامه داد: این جنگ که در حال حاضر با آن مواجه هستیم بسیار پیچیده‌تر از دفاع مقدس است و  مقابله با آن نیازمند همدلی و همکاری همه نهادها و ارگان‌ها و به ویژه مردم استان است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هر زمان که مردم با انگیزه و باحضوری پرشور مشارکت و همراهی داشته‌اند کارهای بسیار بزرگی انجام شده و همواره این نظام سربلند بیرون آمده است، برای گذر از  بحران کرونا نیز با همکاری و مشارکت مردم قطعا به لطف خداوند متعال پیروز خواهیم شد.

او با بیان اینکه طرح محله محور برای کنترل بیماری کرونا در استان و پیشگیری از ابتلا مردم و کاهش ورودی بیمارستان‌ها اجرا می‌شود، گفت: این طرح باید با تمام توان در استان انجام شود و با همکاری و همدلی تمام دستگاه‌ها و با تشکیل گروه‌های بسیجی و جهادی تمام امکانات لازم از تجهیزات گرفته تا نیروی انسانی مورد نیاز  در راستای اجرای آن در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز، تصریح کرد: مراقبت، نظارت و حمایت سه موضوع اصلی است که در این طرح در نظر گرفته شده و باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای اجرای مطلوب آن و قطع زنجیره کرونا در استان استفاده کنیم.

محمودرضا مرادی تصریح کرد: با اجرای این طرح اقدامات گسترده‌تری در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا به ویژه در مناطق کم برخوردار، همچنین بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک، در استان انجام خواهد شد.

او گفت: در طرح شهید سلیمانی قرار است تمام سازمان‌هایی که در تعامل بیشتر با مردم هستند از جمله سپاه، بسیج، بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و دیگر نهادها برای  کنترل بیماری کووید در استان همکاری موثر تری با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

مرادی اجرای این طرح به صورت جهادی در استان از فردا (سه‌شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) در محله های حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار شهر کرمانشاه اجرایی خواهد شد و با تمهیدات اندیشیده شده در دیگر مناطق و شهرستان های مختلف استان نیز اجرایی خواهد شد.

او تصریح کرد: شناسایی افرادی که با بیماران کووید در تماس بوده‌اند، کمک به بیماران به ویژه افراد بی‌بضاعت که در قرنطینه هستند از مواردی است که در طرح محله محور با همکاری دانشگاه و بسیج جامعه پزشکی استان و نهادهای مرتبط با مردم  انجام می‌شود.

منصوری رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه نیز در ادامه، اضافه کرد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا اجرای این طرح با همکاری وزارت بهداشت و  سازمان بسیج مستضعفان تدوین شده و با هدف ارائه خدمات مورد نیاز برای مهار کرونا در سراسر کشور و همچنین در استان اجرایی خواهد شد.

او افزود: جهت اجرای طرح تقسیم‌بندی شهر کرمانشاه به ۱۰ منطقه صورت گرفته و گروه‌هایی متشکل از  بهروز و کارشناس آموزش دیده، چهار پرستار و  یک پزشک در پایگاه های بهداشت و یا حوزه مقاومت بسیج این مناطق تشکیل و خدمات لازم برای کنترل و مهار کرونا به مردم به صورت فعال و محله محور ارائه خواهد شد.

منصوری تصریح کرد: شناسایی افراد بیمار و مشکوک نیز در این طرح  از طریق مراکز ۱۶ ساعته ، سامانه ۴۰۳۰ و پایگاه های بهداشتی محله های مختلف شهر کرمانشاه و دیگر شهرستانها صورت می گیرد.

 ا‌و ادامه داد: بر این اساس  مراقبت‌ها و اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل بیماری نظیر قرنطینه این افراد و یا اسکان بیماران در صورت نیاز  در نقاهتگاه‌ها انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز