تعداد مناطق قرمز کرونایی بوشهر از ۵ شهر به یک شهر رسید

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۰:۴۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۹۰۱۶
تعداد مناطق قرمز کرونایی بوشهر از ۵ شهر به یک شهر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد مناطق قرمز کرونایی بوشهر قرمز از ۵ شهر به یک شهر رسید.

به گزارش برنا؛ سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که مهمان برنامه ساعت سلامت شبکه استانی سیمای بوشهر بود، بیان کرد: در حالی که سه تا چهار هفته پیش ۵ شهر قرمز کرونایی داشتیم به تدریج وضعیت بهتر شد و برخی شهر‌های قرمز وارد وضعیت نارنجی شدند واکنون فقط شهر بوشهر در شرایط قرمز است.

او ادامه داد: از ۱۰ شهرستان استان، بوشهر در شرایط قرمز است، دیر زرد است و هشت شهرستان دیگر نارنجی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: محدودیت‌های شدید از اول آذر به مدت دو هفته در ۲۵ مرکز استان از جمله بوشهر که در شرایط قرمز هستند، اعمال می‌شود. البته در دیگر مناطق هم محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است.

کشمیری تاکید کرد: محدودیت‌هایی که در مناطق قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد، بسیار مشابه هستند و تفاوت کمی دارند. در مورد دیر هم که در شرایط زرد است تصمیم‌گیری به استان واگذار شده است که به احتمال زیاد برای یکسان بودن رویه در این شهر هم اعمال محدودیت‌ها مثل بقیه صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه محدودیت‌های شدید فقط در شرایط اضطرار صورت می‌گیرد، گفت: ما هم دوست نداریم محدودیت شدید اعمال شود، اما در وضعیت کنونی که روزانه در کشور بیش از ۴۵۰ نفر جان خود را به علت کرونا از دست می‌دهند چاره‌ای غیر از این نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: اعمال محدودیت‌ها به این علت است که جابه جایی جمعیت کمتر رخ دهد، ابتلا در جامعه کمتر، و زنجیره انتقال قطع شود.

کشمیری افزود: در همه نقاط استان در هر وضعیتی که باشند، آموزش و آزمون‌ها در همه مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در دو هفته اول آذر غیرحضوری است و کلاس و آزمون حضوری نخواهیم داشت. برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی هم ممنوع است.

او ادامه داد: ادارات تعطیل نمی‌شوند، اما با حداقل کارکنان اداره خواهند شد به طوری که یک سوم کارمندان در اداره باشند و بقیه دورکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: اصناف در شهر بوشهر در این دو هفته به جز مراکز ضروری مانند مراکز تامین مواد غذایی و درمانی، تعطیل خواهند بود.

کشمیری با اشاره به محدودیت‌هایی که برای فعالیت اصناف از ۲۰ آبان آغاز شده است، اشاره کرد: در مناطق نارنجی مشاغل رده ۱ و ۲ در همان ساعت مقرر یعنی قبل از ۲۰ می‌توانند فعالیت کنند و مشاغل رده ۳ و ۴ بسته خواهند بود.

او، درباره ممنوعیت رفت و آمد در دو هفته اول آذر هم گفت: خودرو‌های شخصی با پلاک‌های استان بوشهر نمی‌توانند از استان خارج شوند و پلاک‌های غیربومی نمی‌توانند وارد استان شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: ساکنان استان که خودروهایشان پلاک غیربومی دارد، می‌توانند با نشان دادن مدارکی که نشان دهنده سکونتشان در استان است، در محدوده استان رفت و آمد کنند، همچنین افرادی که برای کار‌های پزشکی باید از استان خارج شوند باید نامه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز