ایمپلنت دندان چیست؟

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۱۲:۰۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۷۶۴۸۹
ایمپلنت دندان چیست؟
بعضی از اشخاص به هر علتی امکان دارد دندان های خود را از دست بدهند، ایمپلنت دندان یا فیکسچر ها قطعاتی در سایز دندان طبیعی هستند.

به گزارش برنا، بعضی از اشخاص به هر علتی امکان دارد دندان های خود را از دست بدهند، ایمپلنت دندان یا فیکسچر ها قطعاتی در سایز  دندان طبیعی هستند. این قطعات با دقت  و تمرکز خیلی بالایی تولید می شوند و کاملا طبیعی هستند.  این قطعات از دو بخش عمده تشکیل شده اند:  بخشی که درون استخوان فک واقع شده که به آن Fixture گفته می شود و بخش دیگر تاجی که در  بالای لثه واقع شده و به آن Abutment گفته می شود. بر روی Abutment  پروتز یا کاور فیکسچر واقع شده است. پایه این قطعه از جنس تیتانیوم است. همانطور که تیتانیوم موجود در این قطعات با استخوان فک سازش و تناسب زیادی دارد این قطعات سبب  سر و صدا، صدمه استخوانی و  لغزش نخواهند شد.

چه افرادی می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

افرادی که می توانند ایمپلنت دندان استفاده کنند شامل:

  • چنانچه تمامی دندان های فک عقب و فک جلو به صورت کامل از بین رفته باشند.
  • چنانچه یکی از دندان های جلویی افتاده باشد و میزان فاصله آن با دندان های کناری آن دندان طبیعی باشد.
  • چنانچه بیشتر از یک دندان از بین رفته باشد و میزان فاصله میان دندان های کناری دندان طبیعی باشد.
  • چنانچه یک دندان یا بیشتر از آن در انتهای هر  انحنا، دندانی را از دست داده باشد و فقط از یک سمت ، دندان طبیعی باشد.
  • اشخاصی که به هیچ عنوان نمی توانند دندان مصنوعی استفاده کنند.
  • اشخاصی که تمایل دارند تکلم خود را بهبود بخشند.

ایمپلنت دندان مختص به سن خاصی نیست و هر شخصی که می تواند بهداشت دهان خود را رعایت کند، می تواند از این قطعات برای دندان های خود استفاده کند.  اگر شخصی به سن رشد خود رسیده است می تواند در عوض دندانی که افتاده است از این قطعه استفاده کند. به عنوان مثال اگر کودکی به علت حادثه ای دندان های دائمی خود را از دست داده باشد می تواند بعد از این که به سن بلوغ رسید از فیکسچر استفاده کند.

نقش دندان پزشکی کودکان چیست؟

مراقبت و نگهداری از دندان های کودکان و اطفال کار متخصصان دندان پزشکی کودکان است. خیلی از کودکان و اطفال نمی تواند در طی فرایند درمان دندان همکاری کنند یا اینکه صبور باشند.‌ بدین جهت دندانپزشکان می دانند با چه شیوه هایی که سبب آسایش و راحتی اطفال است  آنها را معاینه و درمان کنند.‌ افزون بر این این دندانپزشکان با بکارگیری از ابزار ها و لوازمی خاص به درمان کودکان می پردازند.

دندانپزشکی کودکان دامنه گسترده ای از آپشن های درمان، معالجه، همچنین تخصص و تعالیم ضروری را  جهت نگهداری از دندان ، دهان و لثه کودکان را دارا می باشد.  زمانی که یک متخصص بیان می کند کودک شمل نیاز به معاینه دارد می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که مطلوب ترین نگهداری و مراقبت های درمانی را اخذ خواهید کرد.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از قطعات کاربردی است که می توان از آن در هر سنی که به دلایل مختلفی دندان خود را از دست داده اید استفاده کنید در این صورت این قطعات دارای مزایایی می باشند که عبارتند از:

•افزایش زیبایی

از مزایای ایمپلنت دندان می توان به افزایش  زیبایی اشاره کرد. با ملاحظه به اینکه جای خالی هر یک از دندان ها به خصوص دندان های جلویی می تواند در ظاهر تاثیر ناخوشایندی ایجاد کند بکارگیری از این قطعات می تواند زیبایی را به چهره شخص باز گرداند و اعتماد به نفس بالایی را در  شخص ایجاد کند.

•سرعت زیاد در کاشت

این روش یکی از سریع ترین متدها جهت جایگزینی دندان های افتاده است پس اگر مسئله کلی در خصوص سلامت جسمانی و استخوان های فک نداشته باشید فوری می توان آن را جانشین دندان افتاده کرد.

•ماندگاری بالا

از دیگر مزایای ایمپلنت دندان که آن را در میان پزشکان و بیمار ها به متدی دوست داشتنی مبدل نموده است ماندگاری زیاد آن است. ماندگاری این قطعات به اندازه ای است که اگر به صورت صحیحی بهداشت دهان و دندان رعایت شود تا آخر عمر می تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد بدون اینکه مشکلی برای شما ایجاد کند.

•حفظ سلامت دهان و دندان

•ثابت بودن این قطعات

مراحل ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان همانطور که می دانید یک جراحی سرپایی به حساب می آید و مراحلی دارد که شروع هر مرحله با بهبودی مرحله قبلی آغاز شود. روال قرار گرفتن این قطعات عبارتند از:

•بررسی وضعیت شخص و انتخاب نوع و تعداد فیکسچر

•،برداشتن دندان های صدمه دیده (کشیدن  دندان) در صورت لزوم

•مهیا سازی استخوان فک ( پیوند استخوان) چنانچه لازم باشد.

•کاشت پایه این قطعات

•رشد ، بازسازی و ترمیم استخوان فک

•تعیین رنگ، انجام قالب گیری و فرستادن برای لابراتوار

•آخرین مرحله شامل قرار دادن پایانی ایمپلنت می باشد.

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

هزینه ایمپلنت دندان

برای مشخص شدن هزینه ایمپلنت دندان فاکتور های زیادی را بایستی مد نظر قرار داد. برخی اوقات به علت مسائلی نظیر عفونت و چرک لثه امکان دارد به درمان های جانبی احتیاج باشد که معمولا این عامل سبب بالا رفتن هزینه ها می شود. اگر حجم و تراکم استخوان فک جهت ساپورت فیکسچر مناسب و کافی نباشد به پیوند استخوان احتیاج است که هزینه این کار هم جداگانه حساب می شود.

جنس این قطعات تاثیر عمده ای در مشخص شدن هزینه درمانی دارد. عواملی دیگر نظیر دفعات رجوع به دندان پزشک، ابزار های مورد نیاز، تصویر پرتو ایکس، شمار دندان هایی که قرار است جانشین کنید، پیچیدگی مسائل درمانی، مکان کاشت دندان و تخصص دندانپزشک در تعیین هزینه ایمپلنت دندان موثر می باشند.

مزایای کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان می توانند فرم و چرخش دندانها و شکل  آنها تصحیح کنند یا فاصله میان دندان ها را بصورت کامل از بین می برد. در این شیوه معمولا دندان ها را تراش نمی دهند و بر روی سطح دندان متصل می شوند.

از دیگر مزایای کامپوزیت دندان هزینه کمتر آن در قیاس با لمینیت سرامیکی است. افزون بر این چنانچه دستخوش شکستگی یا بریدگی شوند خیلی راحت می توان آنها را بازسازی کرد. این روش را می توان طی یک جلسه انجام داد، به داروی بیهوشی هم نیاز ندارد مگر در صورتی که دندان دستخوش پوسیدگی شده باشد یا به دلیل سایش دندان ها حساس شده باشند.

نظر شما