اگر می‌خواهید لاغر شوید اما رژیم نگیرید حتما بخوانید

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۵:۲۷:۳۴
کد خبر: ۷۱۹۷۹۴
اگر می‌خواهید لاغر شوید اما رژیم نگیرید حتما بخوانید
امروزه کارهایی مانند رژیم کاهش وزن، قرص‌های کاهش وزن، استراتژی‌ها و راه‌های بسیار زیاد دیگری برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این‌ حال، چیزی که انگار هرگز قرار نیست ببینیم، راه‌حل مشخصی برای کاهش وزن ثابت است که بدون تلاش عمل کند یا حتی به برنامه درازمدت نیازمند نباشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محققان می‌گویند چیزی که شاید فراموش کرده‌ایم و به آن نیاز داریم، نه فقط متمرکز شدن بر نوع مواد غذایی مصرفی، بلکه «نحوه» خوردن آن‌ها است. 

درواقع، ‌یکی از مطالعات اخیر تایید کرده است که جویدن طولانی‌تر غذا و وقفه انداختن بین لقمه‌های غذا، میزان کالری‌های مصرفی را کاهش می‌دهد و درنتیجه به کاهش وزن مطلوب کمک می‌کند. 

طبق گزارش BMJ Open، محققان ژاپنی در این مطالعه حدود ۶۰ هزار نفر از مردم ژاپن را مورد بررسی قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که بین غذا خوردن سریع‌تر یا آهسته‌تر و کاهش یا افزایش وزن، ارتباط مشخصی وجود دارد. 

یافته‌های این مطالعه تایید کرده‌اند که الگوهای فتاری مربوط به غذا خوردن آهسته، یعنی استفاده نکردن از خوراکی‌های مختلف پس از شام و همچنین نخوردن غذا در ساعات نزدیک به خواب شبانه، به دو نتیجه مهم منجر می‌شوند: کاهش میزان چاقی و کوچک‌تر شدن اندازه دور کمر. 

محققان در گزارش نوشته‌اند: «ایجاد تغییرات در سرعت غذا خوردن می‌تواند تغییرات مربوط به چاقی، BMI و اندازه دور کمر را هم تحت تاثیر قرار بدهد. مداخله‌هایی که با هدف کاهش سرعت غذا خوردن انجام می‌شوند، می‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به چاقی و همچنین کاهش خطرات ناشی از چاقی موثر باشند. نتایج نهایی مطالعه ما نشان می‌دهند که کاهش در سرعت غذا خوردن می‌تواند چاقی و BMI را هم کمتر کند». 

به‌گفته محققان، ارسال سیگنال سیری از معده به مغز به کمی زمان نیاز دارد و افرادی که سریع غذا می‌خورند، قبل از ارسال این سیگنال توسط مغز دیگر بیش از حد غذا خورده‌اند.

نظر شما
پرونده ویژه