چگونه از پوستمان در ایام کرونا مراقبت کنیم؟/ درمان خشکی پوست در ایام کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۴:۵۴:۴۹
کد خبر: ۹۸۸۴۷۱
چگونه از پوستمان در ایام کرونا مراقبت کنیم؟/ درمان خشکی پوست در ایام کرونا
دانشیار مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام به تشریح برخی اقدامات لازم برای بهبود حساسیت های پوستی در ایام کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا فیروز ، دانشیار مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام با اشاره به مشکلات پوستی در روزهای کرونایی گفت: 80 درصد اگزماهای تماسی از نوع تحریکی و 20 درصد اگزماهای تماسی از نوع آلرژیک است که افتراق این دو عارضه از یکدیگر سخت‌ است.

علیرضا فیروز افزود: اگزما شایع‌ترین بیماری پوستی است و درواقع این عارضه نوعی حساسیت پوستی بوده که به شکل التهاب، ضایعات خارش‌دار و قرمزی در نواحی که در تماس با ماده بیرونی است، ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه شایع‌ترین اگزمای تماسی اگزمای تحریکی بوده که در تماس با آب،‌شوینده‌ها و... ایجاد می‌شود، گفت: قرمزی، خارش، ترک، ضخیم شدن پوست و ایجاد دانه‌های ریز آبدار خارش‌دار از نشانه‌های این نوع اگزما است.

دانشیار مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام ادامه داد: اگزما فرم‌های مختلفی دارد و از هر 10 نفر که با ماده تماسی که باعث ایجاد اگزما شده در ارتباط هستند ممکن است یک نفر دچار اگزمای تماسی از نوع آلرژیک شود و بدنش واکنش نشان دهد. 

فیروز به شست و شوی مداوم از طریق شوینده ها و الکل در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: استفاده از دستکش در شستشو یا ضد عفونی مواد و سطوح در ایام کرونا نباید فراموش کرد و در این ایام از کرم، گلیسرین استفاده شود و دست ها را با آب ولرم شستشو دهید.

او با اشاره به بیماری اگزما بیان کرد: در مواردی که بیماری اگزما محدود باشد به طور معمول از پماد و داروهای تزریقی خوراکیبا تجویز متخصص پوست باید استفاده شود.

دانشیار مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام ادامه داد: در وضعیت بحران بیماری کرونا و روزهای قرنطینه شرایط بیماران مبتلا به بیماری های پوستی به دلیل شستشوی زیاد پوست سخت تر از قبل شده و بیشتر از همیشه نیاز به مراقبت دارند. 

فیروز گفت: افرادی که به مواد شوینده و محلول های ضد عفونی حساسیت دارند و دچار قرمزی پوست، ورم، خارش و سوزش و حتی تاول در نواحی در تماس با این محلول ها می شوند، اگزمای شدید دارند و بهتر است تحت نظر یک پزشک قرار بگیرند و از  پمادهای ضد التهاب موضعی همچون بتامتازون استفاده کنند.

او با بیان اینکه افراد دارای اگزما و خشکی پوست بهتر است از پن های درماتولوژیک مخصوص پوست های خشک و اگزمایی استفاده کنند، گفت: برای جلوگیری از آلودگی دست ها به ویروس کرونا هنگام خروج از خانه و خرید و استفاده از عابر بانک و... می توان از دستکش های لاتکس و نیتریل استفاده کرد. البته ممکن است پوست افرادی که دچار اگزمای شدید هستند به این دستکش ها حساسیت داشته باشد که بهتر است زیر این دستکش، از یک دستکش نخی استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز