استاندار سمنان: ایجاد اشتغال و ثروت در روستاها با تامین زیرساخت‌ها پیگیری می‌شود

۱۴۰۲/۰۲/۲۷ - ۱۵:۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۴۷۴۳۴۱
استاندار سمنان: ایجاد اشتغال و ثروت در روستاها با تامین زیرساخت‌ها پیگیری می‌شود
استاندار سمنان گفت: آماده‌سازی زیرساخت و امکانات در روستاها به منظور ایجاد ثروت و اشتغال‌زایی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش برنا؛ سیدمحمد رضا هاشمی روز چهارشنبه در قالب برنامه ارتباط مردمی، کاروان خدمت و ملاقات چهره به چهره در سفر به روستاهای کُرنگ، کمردار و باغچه شهرستان میامی در شرق استان سمنان، افزود: یکی از مهمترین مشکلات زیرساختی این منطقه، تامین آب آشامیدنی پایدار است که تحقق آن در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم‌ نگاه ویژه‌ای به بحث لایروبی قنات و نهرها دارد، ابراز کرد: لایروبی قنات‌های روستای باغچه از توابع شهرستان میامی محقق می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون سفر به بیش از ۳۰۰‌ روستای استان سمنان به منظور رسیدگی و رفع مشکلات‌ مردم انجام شد، بیان کرد: بهسازی و مرمت راه‌ اصلی میامی به سه راهی کالپوش که‌ از مولفه‌های ایجاد رونق اقتصادی است، در اولویت کار قرار دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه آمادگی لازم برای پرداخت کمک هزینه بلاعوض در حوزه ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار وجود دارد، افزود: مطالبات مردمیِ مطرح شده در خصوص اینترنت و تلفن همراه، جهاد کشاورزی، کتابخانه عمومی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهداشت و درمان، ورزش و سایر حوزه‌ها، پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

استاندار سمنان: ایجاد اشتغال و ثروت در روستاها با تامین زیرساخت‌ها پیگیری می‌شود

وی ادامه داد: به تمام متقاضیان سکونت واقعی در روستاها به دور از خوش‌نشینی،‌ زمین‌ به منظور ساخت مسکن‌ در حوزه طرح‌ نهضت ملی مسکن اختصاص می‌یابد.

هاشمی با بیان اینکه آمادگی لازم برای اختصاص وام اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی و بنیاد برکت وجود دارد، ابراز کرد: دوره‌های مهارت افزایی و اشتغال‌زایی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاهای بخش کالپوش پیگیری و اجرایی می‌شود.

استاندار سمنان: ایجاد اشتغال و ثروت در روستاها با تامین زیرساخت‌ها پیگیری می‌شود

کمبود آب آشامیدنی مهمترین مطالبه مردم روستاهای میامی است

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع روستاییان بخش کالپوش میامی گفت: رفع کمبود آب آشامیدنی یکی از مطالبات اصلی منطقه کالپوش است که باید پیگیری و رسیدگی ویژه‌ای در این خصوص انجام و مشکل به صورت جدی برطرف شود.

علی اصغر خانی با بیان اینکه بالغ بر یک‌ میلیارد تومان برای آسفالت، قیر رایگان و طرح هادی روستای کُرنگ اختصاص یافته است، افزود: وام اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر به میزان هر نفر یکصد میلیون تومان از محل بنیاد برکت در نظر گرفته شد که به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

وی با اشاره به انجام سفر به بیش از ۱۶۰ روستا در شهرستان‌های شاهرود و میامی در راستای رفع مشکلات و موانع مردم، ابراز کرد: ۲۵ کیلومتر از جاده کالپوش به میامی آسفالت و بهسازی شد.

خانی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی روستای کمردار اختصاص خواهد یافت، اضافه کرد: یک میلیارد تومان‌ وام اشتغال‌زایی با نرخ چهار درصد از محل بنیاد برکت برای ۱۰ نفر از متقاضیان روستای کمردار اختصاص یافت.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توزیع متوازن امکانات و بودجه در تمامی شهر و روستاهای شرق استان سمنان در دستور کار است.

به گفته وی، ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکلات روستاهای شهرستان میامی در تمامی حوزه‌ها اختصاص خواهد یافت.

شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد، این شهرستان دارای ۵۱ روستا و ۲ بخش مرکزی و کالپوش است و جزو شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز