مدیر کل روابط عمومی استانداری سمنان:

رسانه ها و مطبوعات باید نقش تاثیر گذاری در تحقق شعار سال داشته باشند

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۰:۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۷۵۵۸۶
رسانه ها و مطبوعات باید نقش تاثیر گذاری در  تحقق شعار سال داشته باشند
مدیر کل روابط عمومی استان سمنان با توجه به نامگذاری سال بعنوان دولت و ملت ،همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری بر نقش رسانه ها و مطبوعات در تحقق این شعار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان به نقل از روابط عمومی  استانداری  سمنان، مدیر کل روابط عمومی استانداری با اشاره به نامگذاری سال بعنوان دولت و ملت ، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) نقش رسانه ها، مطبوعات و روابط عمومی های را در تبیین و ترویج شعار سال در سطح جامعه مهم و تاثیر گذار برشمرد .

ایرج کارخائی گفت : امسال نیز به تبع سالهای گذشته مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) شعاری را بعنوان نقشه راه و استراتژی سال انتخاب و اعلام فرمودند و امسال را سال همکاری های گسترده میان دولت و ملت با عنوان:"دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامیدند، برای تحقق شعار امسال، تلاش های خالصانه تر بخش های مختلف جامعه و ایفای نقش تاثیرگذار لازم است.

وی افزود : رسانه ها و مطبوعات با همکاری روابط عمومی ها از توان بسیار بالایی برای جهت دهی افکار عمومی و اندیشه ها و تصورات جامعه برخوردارند و بعنوان یکی از مهمترین بخش های جامعه می توانند نقش تاثیر گذاری در تبیین و ترویج شعار سال و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی ایفا نماید و زمینه ساز تحقق آن شوند.

لذا روابط عمومی ها و رسانه ها بواسطه توانایی هایی که در برقراری ارتباط با جامعه و اطلاع رسانی، افکار سنجی و جهت دهی به افکار عمومی دارند و نقش واسطه بین مردم و مسئولین را دارند میتوانند نقش موثری در تبیین و ترویج و برجسته سازی شعار سال ایفا نمایند، مدیر کل روابط عمومی استانداری اضافه کرد : روابط عمومی ها و رسانه ها به عنوان دو بال عرصه اطلاع رسانی و پل ارتباطی میان دولت و ملت می توانند نقش مهمی در دستیابی به این هدف بزرگ داشته باشند و با برنامه ریزی و سیاستگذاری صحیح می توانند به ایجاد همدلی میان دولت و ملت کمک کنند.

لذا باید برای ایجاد همدلی و همزبانی دوسویه میان «مردم با دولت» و «دولت با مردم» برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسبی را در یک فضای تعامل و همکاری متقابل و همدلی و همزبانی اتخاذ نمایند . وی افزود : همانطورکه در متن شعار سال نیز مشخص است همدلی مقدم بر همزبانی معین شده، زیرا در هر عرصه ای مفاهمه ای شکل بگیرد که به همدلی بیانجامد، همزبانی در شعار و عمل را نیز در پی خواهد داشت و بالتبع همدلی و همزبانی بین دولت و ملت موجب شکل گیری رفتارهای حمایتی متقابل برای حل مشکلات و مسائل مختلف در عرصه های ملی و بین المللی خواهد شد و امید و نشاط را که از شعارهای مهم دولت تدبیر و امید است ، در جامعه افزایش خواهد داد.

ایرج کارخایی گفت : روابط عمومی ها و رسانه ها نقش ویژه ای در انعکاس مناسب و هنرمندانه خدمات و فعالیت ها و آمار و اطلاعات از یک طرف و انعکاس صادقانه و امانتدارانه مسائل و مشکلات مردم به مسئولین از طرف دیگر ایفا می نمایند و ضمن اعلام مطالبات مردم به مسئولان و بیان مسائل مختلف پاسخگویی دستگاهها را تسریع می کنند و نسبت به بیان نقاط قوت و عملکردهای دولت و امید آفرینی و ایجاد آرامش و وحدت آفرینی در جامعه اقدام کنندکه میتوانند این امر صمیمیت و همدلی بیشتری بین مردم و مسئولین را افزایش دهد و روح همکاری و همراهی و مشارکتهای عمومی را گسترش دهد.

وی گفت : در این رابطه روابط عمومی ها و رسانه ها باید بصورتی هنرمندانه، خلاقانه و حرفه ای، با بهره گیری از فناوری های روز ارتباطی و اطلاع رسانی زمینه تحقق همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را فراهم آورند و باعث تحول در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری شوند و بر اعتمادسازی و تعامل سازنده میان دولت و ملت بیافزایند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری افزود : همچنین نقش نظارتی رسانه‌ها نیز یکی از مسائل با اهمیت در تحقق شعار سال است، نقش نظارتی رسانه ها و مطبوعات در همه حوزه های جامعه باید فعال باشد تا در تحقق شعار سال موثر باشند.

رسانه‌ها بعنوان پل ارتباطی مردم و مسئولین باید با تمرکز بر عملکرد و نظارت بر اجرای صحیح برنامه ها و به بهبود انجام امور کمک کنند و از این طریق نیز باعث افزایش اعتماد بین دولت و ملت میشوند و همدلی و همزبانی بین دولت و ملت محقق می شود . وی همچنین شفافیت ، صداقت ، امانتداری ، سرعت عمل در عرصه انعکاس اخبار صحیح و درست و آگاهی و افزایش امید و امیدواری در جامعه ، ارائه نقد سازنده به همراه راهکارها و دوری از تخریب را از دیگر معیار کارهای رسانه ای و مطبوعاتی برای ایجاد همدلی و همزبانی برشمرد وافزود : حفظ وحدت ، آرامش و ایجاد روحیه نشاط کاری و اجتماعی جامعه و کمک برای حل مشکلات و معضلات مختلف جامعه در این راستا و تحقق شعار سال مهم و اساسی است .   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز