سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری سمنان:

در نوروز امسال در خصوص ثبت شکایات ۵۰ درصد کاهش داشته ایم

۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۳:۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۷۵۹۷۷
در نوروز امسال در خصوص ثبت شکایات ۵۰ درصد کاهش داشته ایم
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در خصوص خدمات ارائه شده در ایام نوروز امسال در سطح استان گفت:در خصوص ثبت شکایات نسبت به سال گذشته 50% کاهش داشته ایم .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان و به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در خصوص خدمات ارائه شده در ایام نوروز امسال در سطح استان گفت : در طول این ایام 883 مورد بازرسی از اماکن و واحدهای خدمات دهی انجام پذیرفته که تعداد 31 واحد تذکر و 30 واحد مورد تشویق قرار گرفتند و 2 مورد شکایات ثبت شده که در خصوص ثبت شکایات نسبت به سال گذشته 50درصد کاهش داشته ایم .

حسن اسلامی راد افزود: در ایام عید امسال 40 کمپ و محل اسکان موقت از سوی شهرداریهای استان تعبیه شده بود که بیش از 30 هزار نفر در آن اسکان یافتند و 55 پایگاه اطلاع رسانی و خدمات دهی مستقر در درون شهری 35 پایگاه و برون شهری 20 پایگاه به مسافران و شهروندان خدمات ارائه می دادند .

وی همچنین به فعالیت بالگردها در این ایام اشاره داشت و افزود : یک فروند بالگرد سازمان امداد و نجات به مدت 5 روز در شهرستان دامغان ، پایگاه امداد نجات نعیم آباد مستقر بود که محورهای مواصلاتی استان خصوصا محور دامغان – جندق را با 9 سورت پرواز پوشش امدادی دادند و یک فروند بالگرد سازمان امداد و نجات از مورخ 26/12/93 الی 15/1/94 برای پوشش شهرستان شاهرود و میامی مستقر بود .

همچنین در این شهرستانها 387 مورد امداد زمینی انجام پذیرفته است . سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری اضافه کرد : در طول ایام نوروز امسال 9 کمیته برای ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی و زائرین علی بن موسی الرضا (ع) در استان سمنان تشکیل شده بود این کمیته شامل کمیته خدمات اسکان و رفاه ، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ، کمیته خدمات امداد و نجات ، کمیته آمار ، اطلاع رسانی و تبلیغات ، کمیته خدمات انتظامی ، امنیتی و ترافیک ، کمیته خدمات بهداشتی ، سلامت و محیط زیست ، کمیته هماهنگی امور شهرداریها و دهیاریها ، کمیته خدمات حمل ونقل و کمیته نظارت و تنظیم بازار بودند که در این مدت اقدامات لازم را در خصوص مهیا نمودن مکانهای استقرار و استراحت مسافرین در محل های شهری ، آموزشی و تجهیز و استقرار اکیپهای امداد و نجات هوایی و زمینی با تجهیزات مناسب در محل امداد پایگاه های شهری و جاده ای ، رفع نواقص و کمبودهای محورهای مواصلاتی برون شهری و درون شهری و زیبا سازی شهری ، بستر سازی برای حضور گردشگران و توریسم ایجاد نمودند .

حسن اسلامی راد در خصوص تسهیلات و امکانات برای رفاه مسافران و شهروندان در استان گفت : در این ایام 16 پایگاه ستاد اسکان در سطح استان توسط آموزش و پرورش با آماده سازی 233 مدرسه و 1694 کلاس ، آماده سازی مهمانسراهای ادارات ، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزش و مهمانپذیرها انجام پذیرفته است .

وی افزود : همچنین در این ایام در عرصه گردشگری استقرار اتوبوس های گردشگری به همراه راهنما ، بازدید از آثار تاریخی و کویر نوردی با 130 تور رایگان ، برپایی بیش از 85 غرفه در 14 اماکن تاریخی جهت عرضه صنایع دستی ، برگزاری جشنواره های بازیهای بومی و محلی ، مسابقات فرهنگی ؛ هنری و توزیع بیش از 350 هزار اقلام تبلیغاتی برای معرفی و اطلاع رسانی و برپایی خیمه های معرفت و میقات الرضا (ع) در پارک ها در این مدت انجام پذیرفته است .

اسلامی راد با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی 94 افزود : در نوروز امسال 239 هزار و 713 نفر در استان سمنان اقامت داشتند که 43 درصد این جمعیت در مدارس ، 7 درصد در هتل ها و هتل آپارتمان ها و 25 درصد در سالن های ادارات و نهادهای ورزشی و 25 درصد در چادرهای مسافرتی و پارک ها اسکان یافته اند .

وی با اشاره به جاذبه های طبیعی و تاریخی استان و وجود 2 هزار اثر تاریخی گفت : در این مدت بیش از 16 هزار نفر از موزه های این استان دیدن کرده اند و حدود 25 هزار و پانصد نفر نیز از مسافران نوروزی از مراکز تاریخی ، تفریحی و توریستی بازدید کرده اند .

اسلامی راد ضمن اشاره به رشد 31 درصدی بازدید از موزه ها و افزایش 41 درصدی از مراکز تفریحی و تاریخی ، گفت : بیشترین تعداد بازدیدها از مجموعه بایزید بسطامی در شاهرود ، مجموعه بافت تاریخی سمنان و چشمه علی دامغان بود ه است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز