استانندار سمنان تاکید کرد :

محصولات استان سمنان نباید از دیگر استانها صادر شود

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۰۸:۰۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۷۷۵۷
محصولات استان سمنان نباید از دیگر استانها صادر شود
استاندار سمنان در سومین جلسه نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان به صادرات هر چه بهتر محصولات استان سمنان تاکید نمود .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛سومین جلسه نشست کارگروه توسعه صادرات استان با حضور استاندار سمنان ، رضایی معاونت برنامه ریزی و اشتغال استان ، جمعی از مدیران و اعضای کارگروه در محل سالن غدیر استاندار سمنان برگزار گردید .

در این جلسه استاندار سمنان با اشاره به اینکه محصولات استان نباید از دیگر استانها صادر شود گفت:  صادرکنندگان در استان باید عملیات صادرات را انجام و مجوزهای لازم را اخذ نمایند و بر تلاش پیش از پیش گمرک استان در راستای حل موانع و مشکلات آنان گام بردارند 

 استاندار سمنان با اشاره به اینکه آمار صادرات در استان سمنان باید نسبت به کشور رشد بیشتری داشته باشد بر لزوم بررسی موانع و مشکلات و عوامل کاهش دهنده صادرات استان تاکید نمود

 وی افزود : در استان سمنان برخی از محصولات به صورت خام صادر میگردد که می بایست با توجه به پایین بودن نرخ ارزش افزوده بر لزوم توجه به صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی در ان خصوص تدابیر لازم اتخاذ گردد .

وکیلی همچنین در این جلسه با اشاره  به ضرورت شناخت اطلاعات جامع گمرکی جهت ارائه آمار و اطلاعات دقیق از میزان صادرات ،  از گمرک استان خواست تا نرم افزار های موجود را بررسی و نسبت به ارائه نرم افزارهای جامعه گمرکی پیشنهادات خود را ارائه نماید .

  در ادامه  با اشاره به حمایت از تولید کنندگان و صادرکنندگان  جهت جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی  بر لزوم حل مسائل ، مشکلات و معوقات بانکی و پرداخت تسهیلات  در بخش تولید  تاکید نمود .

 ایشان افزود : همه ما باید به دور از منافع بخشی با حمایت ملی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید به منافع ملی بیاندیشیم.

استاندار سمنان توجه به افزایش  تولید و عدم حل مشکلات تولید در بخشهای صنعت و کشاورزی را ضروری دانست و بر بالا بردن توان صادرات محصولات و ارز آوری یرای کشور در جهت رونق اقتصاد کشور تاکید نمود .

وی با اشاره به از سر گیری شماره گزاری اتوبوس اسکانیا در شرکت عقاب افشان سمنان،  آن را مایه افتخار  در سبد صادرات استان خواند و بر لزوم حمایت همه جانبه دستگاهها در استان و کشور از کارخانه تاکید کرد .

وکیلی همچنین با اشاره به تسریع انجام پذیرفته در حل منابع مالی جهت راه اندازی شرکت ترانسفورقدرت گفت :  حل مشکلات این کارخانه در استان سبب توسعه اشتغال و توسعه استان خواهد شد .

 استاندار سمنان بر لزوم توجه به محصولات کشاورزی و باغی استان تاکید کرد و توسعه صادرات کشاورزی را برای استان مهم دانست و از مسئولین خواست  با ارائه راهکارها و انجام کارهای کارشناسی و پژوهشی در امر تغییر الگوی کشت صنایع تبدیلی و شناخت بازارهای خارجی و بازاریابی محصولات کشاورزی و دامی در امر توسعه صادرات در این بخش تلاش نمایند 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز