مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان :

هر انسانی محور توسعه نیست« انسان سالم » محور توسعه است

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۱۰:۳۰:۰۷
کد خبر: ۳۰۴۹۱۷
هر انسانی محور توسعه نیست« انسان سالم » محور توسعه است
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار و هفته ترویج پهلوانی به تقویت ورزش همگانی و تربیت انسان سالم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛ اولین نشست خبری مدیر کل ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و روز خبرنگار در سالن پذیرایی شبدیز سمنان برگزار شد .

در این نشست مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان ضمن تبریک هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و روز خبرنگار ازاجرای برنامه ای به مناسبت هفته پهلوانی برای اولین بار در کشور که بصورت عمومی برگزار می شود خبر داد .

وی خاطر نشان کرد : برنامه ی هفته ترویج پهلوانی به مدت دو شب در پارک شقایق سمنان برگزار و از مسوولین و ورزشکاران و هنرمندان کشوری دعوت بعمل امده است .

فرزاد فتاحی که در پنج ماه گذشته که به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان فعالیت می کند توانسته است میزبانی مسابقات ورزشی زیادی  را در سطح کشوری در سمنان برگزار کند از برگزاری مسابقات ووشو ، واترپولو،بدمینتون ،پرورش اندام خبر داد و گفت : سعی ما بر این است که 40 میزبانی را در استان سمنان در طول سال 94 به مرحله ی اجرا برسانیم که تا به الان نزدیک به 16 برنامه به اجرا رسیده است و با برگزاری این مسابقات استان سمنان در عرصه ورزش در کانون توجه بین المللی قرار خواهد گرفت .

وی با تاکید بر اهمیت ورزش همگانی و توسعه آن و با توجه به اینکه در کشور ما کمتر به ورزش همگانی اهمیت داده شده است و بیشتر ورزش قهرمانی مورد توجه است گفت : ورزش همگانی امید آفرینی است و با تقویت جسمی و روحی یک زندگی سالم را بوجود می آورد و اگر کشوری سالم ،تولید و اقتصادی سالم میخاهیم لازمه  ی آن انسان سالم است . انسان سالم محور توسعه است و هر انسانی نمی تواند محور توسعه باشد و تقویت ورزش همگانی میتواند انسان سالم را به همراه داشته باشد . 

فتاحی با اشاره به اینکه کشورهای در حال توسعه نیز به ورزش همگانی اهمیت بیشتری می دهند گفت : اگر در سبد خانوار ورزش همگانی پرداخته شود بسیار تاثیر گذار تر است تا به ورزش قهرمانی پرداخته شود زیرا رشد و پویایی در ورزش همگانی بوجود می آید .

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان از رسانه ها و مطبوعات خواست تا برای پیشرفت و تبلیغ ورزش همگانی در سطح جامعه بیشتر تلاش کنند و توسعه ورزش هدف اصلی رسانه هاست  و رسانه ها محکمترین  پل ارتباطی ما با جوانان هستند و راههای انتقال پیام را بهتر از ما میدانند .

وی افزود : ما و معاونین همیشه پاسخگوی رسانه های هستیم و انتظار ما از رسانه این است که نکات مثبت و منفی  را با اخلاق حرفه ای به ما  گوشزد کنند تا پیشرفت حاصل شود .

وی با اشاره به قرار داشتن در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی گفت : همیشه حاشیه ها در ورزش وجود دارد و این امری طبیعی است زیرا  ورزشکار در هنگام مسابقات اسید لاکتیک بالایی ترشح کرده است و این باعث می شود که در سیستم عصبی ورزشکار تاثیر بگذارد و تلاش ما در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی تقویت فرهنگ و اخلاق است تا هر چه بیتشر بتوانیم این حاشیه ها را کمتر کنیم و چون استان سمنان استانی اخلاق مدار است و در کشور ما فرهنگ ایثار بسیار وجود دارد .

وی نقش هیات های ورزشی و روسای هیات ها را نیز ایثار گونه عنوان کرد و گفت در دورانی هستیم که هر فرد یا گروهی بابت کاری که انجام می دهد هزینه ای دریاف می کند اما هیات های ورزشی بدون چشم داشت مالی تمام تلاش خود را می کنند و این ایثار است .

وی در خصوص برگزاری مسابقات گفت :امسال در روی رشته ورزشی خاصی تمرکز نکرده ایم و در تمامی رشته ها برنامه ای را هم برای خواهران و هم برادران داشته ایم و تا پایان سال نیز مسابقاتی چون کاراته ، شط رنج ، ژیمیناستیک ،شنا ، بسکتبال و ... را خواهیم داشت .

وی با اشاره به اعتبارات پایان یافته در زمانی که پنج ماه پیش به اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان آمده بود گفت : ما تلاش کردیم تا اعتباراتی را جذب کنیم و مبلغ اعتبارات را تا آخر سال سعی می کنیم به یک ملیارد تومان برسانیم .

وی از برگزاری مسابقات بین المللی چون بدمینتون ،صخره نوردی و کویر نوردی خبر داد و گفت : برنامه ی کویر نوردی در کل استان از گرمسار تا به شاهرود بر گزار می شود و شاما مسابقاتی چون موتور سواری ،اتومبیل رانی ، آفرود ،شتر سواری و جشنواره های علمی و رهنگی از جمله رصد ستارگان در کویر در این برنامه قرار دارد .

وی  همچنین از افتتاح استادیوم پانزده هزار نفری و همچنین ساخت کمپ تیم ملی در شهمیرزاد و برگزاری مسابقات اسکواش بنام دکتر حسن روحانی در سمنان خبر داد .

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان افزود : در سال جاری دوره توانمند سازی سمن ها را بصورت کشوری در سمنان برگزار خواهیم کرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز