رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

ایجاد شغل، استمرار تولید و تامین مسکن در روستاها عامل حفظ جمعیت در روستاها خواهد شد

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۲۲:۵۵:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۸۴۱
ایجاد شغل، استمرار تولید و تامین مسکن  در روستاها  عامل حفظ جمعیت در روستاها خواهد شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه اجرائی کردن تفاهم نامه مشترک با بنیاد مسکن استان گفت:ایجاد شغل، استمرار تولید و تامین مسکن در روستاها عامل ماندگاری و حفظ جمعیت در روستاها خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه صیانت از اراضی کشاورزی  و باغ ها و تامین نیازهای مسکونی روستائیان جلسه ای باحضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی استان  در سازمان  جهاد کشاورزی استان  تشکیل شد .

غلامرضا میرزائیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: انفال از آن خدا  و رسول خدا در راستای اهداف عمومی و اسلامی است که باید با مدیریت صحیح از تصرف ، دست اندازی و تخریب آن  جلوگیری  شود .

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان سمنان گفت: در راستای  اجرایی کردن  تفاهم نامه مشترک ، تسهیل در تامین  مسکن روستایی  و حفظ کاربری  اراضی در استان ها مد نظر قرار گرفته است .

 سید حسن میرعماد افزود: هنر سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی باید در حفظ جمعیت ، جلوگیری از تخلیه  روستاها و توسعه حاشیه نشینی  شهرها ، از دست ندادن  اشتغال  و استمرار تولید در روستاها نمود پیدا کند .

  وی با اشاره به تامین مسکن برای روستاییان  و اهمیت آن در ماندگاری افزود:برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و استمرار تولید، اولویت  تامین  مسکن  باید از حوزه اراضی ملی باشد .

 مدیر کل  بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی استان گفت: به لحاظ  اهمیت  موضوع  حفظ کاربری  اراضی  این تفاهم نامه در سطح  ملی منعقد  و برای اجرا به استان ها ارسال شده است.

غلامحسن بنا زاده  افزود:تعامل مشترک خوبی بین  دو دستگاه در جریان است  و در اجرای  طرح های هادی و محدوده استعلام لازم از سازمان  جهاد کشاورزی استان  اخذ خواهد شد .

 در ادامه جعفر مرادی حقیقی  مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم حفظ کاربری اراضی  زراعی و باغی  گزارشی از اقدامات انجام شده در حفظ  و حراست از این اراضی، برخورد قانونی با  ساخت و سازهای غیر مجاز بر اساس ارای قطعی  مراجع ارائه کرد .

 یادآوری می شود با توجه به وظیفه ذاتی بنیاد مسکن به عنوان متولی توسعه و عمران روستاها،  تصویب و اجرای طرح های هادی و تعیین تکلیف کاربری اراضی داخل محدوده روستای کشور و سازمان امور اراضی کشور به عنوان متولی حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی و جلوگیری از تخریب اراضی زراعی و باغ ها  این تفاهم نامه  در سه ماده شامل: موضوع- وظایف دو دستگاه - هماهنگی  و نظارت،  در سطح  ملی منعقد و برای اجرایی شدن  به استان ها ارسال  شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز