زلزله جنوب سرخه در استان سمنان را لرزاند

۱۳۹۴/۰۶/۱۶ - ۱۲:۵۱:۰۹
کد خبر: ۳۱۵۶۰۷
زلزله جنوب سرخه در استان سمنان را لرزاند
احمد طاهری مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، با اعلام این خبر اظهار کرد: این زمین لرزه راس ساعت 4 و 41 دقیقه و 40 ثانیه در شهرستان سرخه روی داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه این زمین لرزه در هشت کیلومتری عمق زمین روی داده تصریح کرد: زمین لرزه 3.4 ریشتری سرخه در عرض جغرافیایی 34.966 و طول شرقی 53.229 به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه کانون زلزله در حدود 50 کیلومتری مناطق جنوب شهر سرخه بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کانون زلزله در مناطق بیابانی و خالی از سکنه جنوب سرخه بوده خوشبختانه هیچگونه خساراتی در پی نداشته است.

احمدطاهری  در خصوص گسل سرخه ، یادآوری کرد: در این منطقه گسل دشت کویر وجود دارد و از این رو در چند سال اخیر شاهد زمین لرزه های متعددی در این منطقه بودیم که عمدتا هم شدت کمی داشته‌اند و خوشبختانه از طریق این زلزله‌های کوچک، زمین منطقه ، انرژی خود را تخلیه می‌کند که نکته مثبتی است.

وی با بیان اینکه از حدود چهار بامداد تاکنون علاوه بر زمین لرزه 3.4ریشتری 11 زمین‌لرزه خفیف دیگر در سرخه ثبت شده، افزود: این زمین‌لرزه‌ها عمدتا خفیف بوده است. ضمن اینکه بافت زمین در جنوب سرخه و مناطق کویری به گونه‌ای است که زمین لرزه به شکسته شدن قطعات خاک نمی‌انجامد و لذا این زمین لرزه‌ها طبیعی است و جای هیچ نگرانی ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز