رئیس تبلیغات اسلامی میامی:

۱۶مسجد میامی میزبان اعتکاف خواهند بود

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۰:۰۷:۲۵
کد خبر: ۳۹۱۶۴۷
۱۶مسجد میامی میزبان اعتکاف خواهند بود
رئیس تبلیغات اسلامی میامی از میزبانی ۱۶مسجد در اعتکاف ۹۵ این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴مسجد روستایی و دو مسجد شهری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان سمنان، حجت الاسلام مجید بخشی در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره تبلیغات اسلامی میامی، ضمن اشاره به کیفیت برگزاری اعتکاف ۹۵ در این شهرستان، ابراز داشت: این آئین در هفت مسجد با حضور بانوان و ۹ مسجد ویژه برادران و یا مساجد روستایی مشترک برگزار می شود که امیدواریم با شرایط فراهم آمده اعم از امکانات و برنامه های خوب در نظر گرفته شده و همچنین دوری از فصل امتحانات برای نوجوانان، این آئین معنوی همچون سنوات پیش باشکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

وی زمان ثبت نام از معتکفان را از تاریخ ۲۴ فروردین لغایت یکم اردیبهشت۹۵ اعلام کرد و افزود: ثبت نام از افراد متقاضی شرکت در این مراسم معنوی مساجد هستند و متقاضیان می توانند پس از نماز مغرب و عشاء با مراجعه به مساجد در این مراسم معنوی شرکت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میامی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته بیش از ۷۰ درصد معتکفان شهرستان از قشر جوان و نوجوان بودند، گفت: پیش بینی می‌شود امسال نیز استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان برای شرکت در این مراسم عبادی شود.

 

بخشی همچنین ضمن اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای نظم و انسجام بیشتر در اجرای برنامه‌ها خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مساجد، اجرای دعا و زیارت، برگزاری نماز جماعت، مسابقات قرآنی، گفتمان‌های دینی، برپایی محافل قرآنی، دینی و مذهبی، تهیه و توزیع ادعیه ماه رجب و احکام معتکفان از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی میامی برای این عزیزان است.

وی افزود: طرح با قرآن در زلال اعتکاف از جمله طرح های قرآنی در مراسم معنوی اعتکاف است که در چهار مسجد منتخب شهرستان اجرا خواهد شد و در این طرح برنامه های همچون قرائت صحیح حمد و سوره و اذکار نماز از نظر اعراب و تلفظ حروف، توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در میان شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف اجرا خواهد شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز