خانه جوانان سمنان، محل اشتراک ایده ها و طرح های بدیع جوانان

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۱:۱۷:۳۱
کد خبر: ۸۴۷۷۲۶
خانه جوانان سمنان، محل اشتراک ایده ها و طرح های بدیع جوانان
خانه جوانان سمنان با برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی، آموزشی، مهارت آموزشی و کارآفرینی، همه روزه محل رجوع دبیران و اعضای سمن ها و سایر جوانان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، خانه جوانان سمنان در مرکز شهرستان سمنان واقع شده و همه روزه محل رجوع دبیران و اعضای سمن ها و سایر جوانان است. این ساختمان از چند بخش تشکیل شده است که می توان به گالری و نمایشگاه عکس، سایت کامپیوتری، کافه کتاب، استودیوی دوبله، سالن جلسات، سالن برگزاری کارگاه های آموزشی، اتاق بازی های کامپیوتری، اتاق مسابقات ورزشی (شامل فوتبال دستی، ایرهاکی و دارت) و غیره اشاره نمود. در این مجموعه تعدادی از سمن های فعال جوانان و نیز نمایندگی خبرگزاری برنای سمنان مستقر بوده و مشغول به فعالیت هستند.

مهمترین فعالیت های انجام شده در خانه جوانان سمنان عبارت است از: برپایی نمایشگاه عکس با موضوعات گوناگون (راهبردها رهبری در اقتصاد مقاومتی، مسابقات دوسالانه عکس جوان، مسابقه عکس مهر محرم، نگاره های انقلاب و ...)، برگزاری کارگاه های توانمندسازی دبیران سمن ها و نیز کارگاه های ازدواج به صورت هفتگی، برگزاری دوره های آموزشی به صورت داوطلبانه در موضوعاتی مانند تئاتر، نقاشی، خوشنویسی، فوتوشاپ، موشن گرافی، آموزش دوبله، طرح های استارتاپی و غیره.

همچنین در مناسبت های مختلف مانند دهه فجر و هفته جوان، خانه جوانان بسته های آموزشی- خدماتی متنوعی را به همت سمن های جوانان در یک بازه زمانی 10 روزه ارائه می دهد. این بسته خدماتی شامل برپایی ایستگاه غربالگری سلامت برای عموم مردم، برگزاری مسابقات ورزشی، دوره های آموزشی و مشاوره روانشناختی، رصد ستارگان و ... می باشد.

در انتها نیز می توان به برپایی جلسات اشتراک ایده ها و طرح ها در حوزه های فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی در محل سالن جلسات خانه جوان اشاره نمود که با حضور مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان و دعوت از مدیران سایر دستگاه های اجرایی مرتبط به صورت ماهانه برگزار می گردد و خروجی این جلسات در قالب طرح های بدیع مورد حمایت معاونت جوانان استان قرار می گیرد.

لازم به ذکر است کلنگ زنی ساختمان اصلی خانه جوانان سمنان در سال 97 صورت گرفته و مراحل ساخت خود را طی می کند. همچنین در هفته جوان 98، خانه جوانان شهرستان شاهرود نیز با محوریت فعالیت های مهارت آموزشی، اشتغال و کارآفرینی افتتاح گردید.

خبرنگار: آسیه السادات طباطبایی

455023213_331320

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز