عربستان خواستار اتخاذ «مواضع قاطع» جامعه جهانی در قبال ایران شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۱:۰۶:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۶۴۴۷
عربستان خواستار اتخاذ «مواضع قاطع» جامعه جهانی در قبال ایران شد
دولت سعودی با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا در قبال ایران و برنامه هسته‌ای آن، «مواضع قاطعانه» اتخاذ کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری دولتی عربستان «واس» گزارش داد، هیات دولت عربستان سعودی سه شنبه شب نشستی مجازی به ریاست پادشاه این کشور درباره تحولات منطقه‌ از جمله ایران و یمن برگزار کرد.

دولت سعودی در پایان نشست غیر حضوری با صدور بیانیه‌ای، خواستار اتخاذ مواضع سخت بین المللی در خصوص ایران و برنامه هسته‌ای این کشور شده است.

طبق بیانیه صادره، دولت عربستان (در نشست هفتگی دیشب) به آخرین تحولات بین المللی و منطقه‌ای پرداخت و در آن بر لزوم اتخاذ «مواضع قاطع» جامعه بین المللی در قبال ایران و برخورد «جدی» با آنچه که نقض قوانین مربوط به برنامه هسته‌ای ایران خوانده شد، تاکید کرد.

در ادامه بیانیه آمده که ریاض از طرح‌های مربوط به ایجاد مناطق عاری از تسلیحات هسته‌ای و خاورمیانه خالی از این سلاح‌ها با هماهنگی جامعه جهانی حمایت می‎کند.

در این بیانیه همچنین به موضوع نفتکش فرسوده «صافر» یمن که پنج سالی است در غرب یمن لنگر انداخته است، اشاره شد و در آن از همه کشورهای عربی و منطقه‌ای خواسته شده تا برای جلوگیری از فاجعه زیست محیطی و تهدیدات آن اقدام کنند.

نفت‌کش فرسوده صافر حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است که اکنون پنج سالی است در بندر راس عیسی در الحدیده لنگر انداخته است، اما عربستان سعودی و همپیمانان آن مانع تخلیه یا تعمیر این نفتکش می‎شوند.

کارشناسان می‎گویند که در صورت نشت نفت از نفت‌کش صافر در الحدیده، آلودگی زیست‌محیطی تا دریای مدیترانه و دریای عرب ایجاد خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز