واکنش نماینده ویژه سازمان ملل به کاریکاتورهای توهین‌آمیز

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۱۱:۳۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۰۱۵۶
واکنش نماینده ویژه سازمان ملل به کاریکاتورهای توهین‌آمیز
نماینده ویژه سازمان ملل به کاریکاتورهای توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام واکنش نشان داد و گفت: انتشار چنین تصاویری موجب تنش و نفرت‌پراکنی می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده ویژه سازمان ملل برای ائتلاف تمدن‌ها انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام را غیرقابل قبول خواند و تمام جوامع را به احترام به باورهای دینی و ترویج فرهنگ برادری و صلح فراخواند.

«میگل آنخل موراتینوس»، نماینده عالی سازمان ملل برای ائتلاف تمدن‌ها با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز درباره اسلام اعلام کرد: انتشار چنین تصاویر توهین‌آمیزی به مقدسات و ادیان موجب تنش و نفرت‌پراکنی می‌شود. ما خواستار احترام متقابل به تمام مذاهب، ادیان و عقاید و ترویج فرهنگ برادری و صلح هستیم.

وی تاکید کرد: این قبیل کاریکاتورهای تحریک‌آمیز موجب اعمال خشونت علیه غیرنظامیان بی گناه به دلیل مذهب، اعتقادات و نژادشان می‌شود، باید از چنین اقدامات خود داری کرد. این اقدامات موجب نفرت‌پراکنی و ایجاد فضای دوقطبی بین جوامع خواهد شد.

موراتینوس تمام جوامع را به احترام متقابل به باورهای دینی، عقاید فراخوانده وخواستار ترویج فرهنگ برادری و صلح شد.

نماینده ویژه سازمان ملل تاکید کرد: آزادی بیان باید به گونه‌ای مورد استفاده قرار گیرد که به تمامی اعتقادات مذهبی و و باورهای دینی احترام بگذارد. اقدامات خشونت‌آمیز نباید به هیچ مذهب، ملیت، تمدن یا گروه قومی ربط داده‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز