شرایط در اتریش آسان تر شد!

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۰۰:۴۵:۳۰
کد خبر: ۱۲۰۰۸۵۰
شرایط در اتریش آسان تر شد!
عمده محدودیت‌های کرونایی در اتریش با توجه به بهبود چشم‌گیر اوضاع کرونا در این کشور از پنجشنبه (۱۰ تیر ۱۴۰۰) آسان شد.

به گزارش برنا؛ طبق آئین‌نامه جدید دولت اتریش مقررات مربوط به اجباری بودن استفاده از ماسک صورت و ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تمامی استان ها و محدودیت ساعت فعالیت رستوران ها لغو شد. رستوران ها نیز مجاز هستند تا ۷۵ درصد از ظرفیت خود را پذیرش کنند. این محدودیت هم ۲۲ روز دیگر به کل لغو خواهد شد. همچنین برگزاری جشن ها و برنامه های فرهنگی تا سقف ۵۰۰ نفر در فضای بسته مجاز شناخته شده است.

برخی از مهم ترین موارد آیین نامه جدید به شرح زیر هستند:

-   کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها محدودیت زمانی برای فعالیت نخواهند داشت و مشتریان نیز ملزم به استفاده از ماسک صورت نخواهند بود. همچنین تعداد گروه‌هایی که در این واحدها حضور خواهند داشت، محدود به تعداد خاصی نخواهند بود. علاوه براین، ارائه غذا و نوشیدنی به میهمانان و مشتریان به صورت ایستاده مقدور خواهد بود. 

-  ارائه مدارک مربوط به قانون ۳G (تست منفی کرونا، کارت واکسیناسیون یا تاییدیه بهبودی) برای تمام فعالیت‌های تفریحی، اقامتی، فرهنگی و ورزشی همچنان لازم است.

-  در اماکنی که قانون۳G  برای همه رعایت شده باشد، استفاده از ماسک ضرورت نخواهد داشت. البته استفاده از ماسک همچنان در محل‌های مربوط به حمل و نقل عمومی (فعلا تا ۲۲ جولای) و فضاهای بسته محوطه مشتریان در واحدهای تجاری و صنفی ضروری است. استفاده از ماسک‌های معمول که قابلیت پوشاندن بینی و دهان را دارند (MNS) کافی خواهد بود و استفاده از ماسک‌های FFP-۲ دیگر ضروری نیست.

-  تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر، باید یک هفته قبل از برگزاری مراسم، ثبت نام الکترونیکی انجام شود. افراد باید برای شرکت در این مراسم از قانون ۳Gتبعیت کنند. برای گردهم‌آیی‌ها و مراسمات بیش از ۵۰۰ نفر نیز علاوه بر ثبت نام،‌ نیاز به اخد مجوز هست. برای گردهم‌آیی‌های کمتر از ۱۰۰ نفر، هیچ محدودیتی وجود ندارد. برای برگزاری مراسم بیش از ۱۰۰ نفر، برگزارکننده باید شیوه‌نامه خود برای پیش‌گیری از ابتلاء به کرونا در مراسم را کتباً ارائه کرده و کارشناس ویروس کرونا استخدام کند.

-  از تاریخ ۲۲ جولای هم محدودیت استفاده از ماسک در واحدهای تجاری و صنفی برداشته خواهد شد (به استثناء داروخانه‌ها، ‌سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها و شعبات پُست). محدودیت ظرفیت نیز از ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۱ به طور کل لغو خواهد شد.

ورود از ایران به اتریش با رعایت قانون ۳G و به شرط ورود به قرنطینه

طبق آخرین تغییرات ایجاد شده در آئین نامه ورود به اتریش از تاریخ اول ژوئیه ۲۰۲۱ کشورهای  جهان از نظر شرایط ورود به اتریش به سه گروه زیر تقسیم شده اند:

۱- گروه اول: کشورها و مناطق با میزان خطر اندک

افرادی که از این کشورها به اتریش سفر می کنند می توانند با ارائه یکی از موارد لحاظ شده در قانون ۳G (تست منفی، کارت واکسیناسیون،  یا تاییدیه بهبودی) بدون قرطینه وارد شود و یا نتیجه آزمایش منفی کرونا خود را ظرف ۲۴ ساعت بعد از ورود ارائه نماید.

این کشورها عبارتند از:

آلبانی،آندورا، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، دانمارک، آلمان، استونی، فنلاند، فرانسه، فورستنتورم، لیختنشتاین، یونان، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، لتونی، لوکزامبورگ، مالت، موناکو، نیوزیلند، نروژ، پرتغال، رومانی، سن مارینو، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، جمهوری چک، مجارستان، واتیکان، هنگ کنگ، ماکائو، مقدونیه شمالی، عربستان سعودی ، صربستان، تایوان، تایلند، ایالات متحده آمریکا و ویتنام.

۲- گروه دوم: کشورهای دارای گونه های جهش یافته ویروس کرونا

کشورها یا مناطقی  که  جهش های مختلف ویروس کرونا در آنها رواج دارد. برای این کشورها محدودیت بیشتری در نظر گرفته شده است. ورود از این کشورها به اتریش اساسا ممکن نیست ولی در شرایط استثنایی با داشتن تست منفی PCR و ورود به قرنطینه امکان پذیر می باشد. افراد دارای کارت دیپلماتیک و یا افرادی که برای سفر کاری به وین عزیمت می نمایند، از قرنطینه معاف هستند اما می بایست در بدو ورود نتیجه تست منفی کرونا PCR  در اختیار داشته باشند. کسانی که از این کشورها قصد ورود به اتریش را دارند دارند، می بایست در سامانه Pre-travel clearance   ثبت نام نمایند.

فهرست این کشورها به شرح ذیل است :

بوتساوانا، برزیل، اسواتینی، هندوستان، لزوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، نپال، زامبیا، زیمبابوه، آفریقای جنوبی، اروگوئه و بریتانیا.

۳- گروه سوم: سایر کشورها

ورود از این کشورها با رعایت قانون ۳G (تست منفی، کارت واکسیناسیون،  یا تاییدیه بهبودی) و به شرط ورود به قرنطینه مجاز می باشد. کسانی که از این کشورها به اتریش وارد می شوند و گواهی واکسیناسیون به همراه دارند ( ۱۴ روز پس از انجام واکسیناسیون کامل) و یا سفر کاری داشته و یا دارندگان کارت شناسایی دیپلماتیک از قرنطینه معاف می باشند. کسانی که از این کشورها قصد ورود به اتریش دارند و ملزم به قرنطینه هستند، باید در سامانهPre-travel clearance   ثبت نام نموده و حتما هنگام ورود به اتریش می بایست تست منفی کرونا به همراه داشته باشند. افراد وارد شده از این کشورها، پس از ۵ روز و با ارائه تست منفی PCR می توانند از قرنطینه خارج شوند.

با توجه به اینکه ایران در گروه سوم «سایر کشورها» قرار گرفته است، بدیهی است مقررات ذکر شده برای این گروه از کشورها برای ورود اتباع کشورمان به اتریش لحاظ می گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز