ماجرای اصلاحات در عربستان و هتلی که زندان شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۳:۵۰:۲۱
کد خبر: ۷۱۹۶۳۵
ماجرای اصلاحات در عربستان و هتلی که زندان شد
مدتهاست در رسانه‌های جهان با سرمایه‌گذاری مالی عربستان سعودی، از اصلاحات گسترده و "عربستان جدید" سخن به میان می‌آید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، بلومبرگ به تازگی در گزارشی روند و ماهیت اصلاحات در عربستان را زیر سوال برده و با پیش کشیدن خبر بازگشایی هتل ریتز کارلتون، محلی که چند ماه پیش، تبدیل به زندان تعداد زیادی از شاهزادگان و مقامات سعودی شده بود، به آن پرداخته است. 

این هفته‌نامه آمریکایی در مطلبی تحت عنوان «هتل ریز کارلتون ریاض، زندان عربستان سعودی جدید» می‌نویسد: «هتل ریتز کارلتون در ریاض جایی که صد‌ها سعودی بانفوذ و ثروتمند در کمپین ضد فساد دولت سعودی بازداشت شدند – اکنون چهار ماه است که بار دیگر به یک هتل تبدیل شده است.»

در این گزارش درباره تأثیرات آن بازداشت‌ها آمده است: «اما میراث این هتل به عنوان یک زندان، همچنان در عربستان سعودی جدید، میراثی عمیق است.

میلیاردرها، شاهزاده‌ها و دیوان سالار‌ها همچنان در بازداشت به سر می‌برند، از جمله شاهزاده ترکی بن عبدالله و عادل فقیه وزیر سابق اقتصاد و از معماران طرح تغییر عربستان سعودی.

برخی از این افراد اکنون در زندان الحائر به سر می‌برند؛ زندان الحائر زندانی است با تدابیر امنیتی شدید در جنوب پایتخت عربستان سعودی؛ برخی از شبه نظامیان اسلامگرا نیز در این زندان به سر می‌برند.

افراد آزاد شده مجبور شدند مبالغ هنگفتی بپردازند، برخی از آن‌ها ممنوع الخروج هستند یا پابند‌هایی پوشیده اند که موقعیت آن‌ها را نشان می‌دهد.

سرنوشت کسانی که در بازداشت به سر می‌برند هنوز نامعلوم است، از جمله عمرو الدباغ، رئیس سابق اداره کل سرمایه گذاری سعودی و محمد العمودی میلیاردر سعودی که در اتیوپی به دنیا آمده است.»

گزارش بلومبرگ ماهیت اصلاحات در عربستان سعودی را زیر سوال برده و می نویسد: « افراد بسیاری نگران آن چیزی هستند که اتفاق میفتد.» در این گزارش به اخباری مبنی بر شکنجه زندانی‌ها در هتل ریتز کارلتون اشاره شده است.»

در این گزارش از قول کریستین اسمیت دیوان، یکی از محققان ارشد  و کارشناسان حوزه کشورهای حاشیه خلیج فارس در واشنگتن می‌نویسد:« درباره اصلاحات در عربستان تردیدهایی وجود داردتردیدی در این زمینه وجود دارد و افرادی هشدار می‌دهند که که دولت سعودی مخالفان را سرکوب می‌کند و تنها به دنبال همکاری با رسانه های خارجی، سازمان های بین المللی و دیپلمات‌ها است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز