چرا ترامپ با ملکه بدرفتاری کرد؟

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۱:۴۴:۳۲
کد خبر: ۷۲۹۲۵۴
چرا ترامپ با ملکه بدرفتاری کرد؟
رفتار رئیس جمهور ایالات متحده در دیدار ملکه انگلیس و بی توجهی به او بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، وقتی وبسایت روزنامه انگلیسی دیلی میل تصاویری از دیدار ملکه الیزابت با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا منتشر کرد، در آن ترامپ به نوعی ملکه را دست می‌ندازد. این اقدام بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پیدا و کاربران بریتانیایی را خشمگین کرد.

این نخستین بار نیست که ترامپ چنین شیطنت‌هایی آن هم با آن پوزخند خاص خودش انجام می‌دهد. رئیس جمهور ایالات متحده در دیدار با پاپ فرانسیس نیز شیطنت هایی انجام  داده بود که نمونه آن قلقک دادن دست پاپ فرانسیس بود و او نیز در جواب حرکت ترامپ روی دست او میزند!

ترامپ ملکه2

اما وقتی پای ملکه بریتانیا در میان باشد وضع قدری متفاوت است؛ چرا که روابط ویژه آمریکا و بریتانیا ایجاب می‌کند دیدارهای تشریفاتی بین عالی‌ترین مقامات دو کشور با شکوه و احترام در بالاترین درجه برگزار شود تا نوعی معنای نمادین مبنی به صحه گذاشتن بر این روابط ویژه داشته باشد. اما چه دلایلی باعث شد تا از یک طرف ملکه ضیافت شامی به افتخار ترامپ برگزار نکند و از طرف دیگر ترامپ آن رفتار غیر معمول را برای تحقیر ملکه الیزابت دوم داشته باشد؟

دلایل مختلفی برای این ماجرا می‌توان برشمرد؛ از جمله درگیری‌های میان اروپا و آمریکا بر سر هزینه‌های ناتو، فشار بر بریتانیا برای انتخاب بین آمریکا و اتحادیه اروپا، بدنامی ترامپ در عرصه بین‌المللی و حتی درگیری‌هال و رقابت‌های بریتانیایی-آمریکایی در منطقه خلیج فارس که گاه به درون برخی کشورها همچون عربستان نیز کشیده شده است. اما در میان همه اینها نگاهی به ریشه‌های مذهبی-تباری ترامپ نیز می‌تواند جالب توجه باشد.

ترامپ ملکه 3

ترامپ، متولد و بزرگ‌شدهٔ بخش کویینز نیویورک است. وی در سال ۱۹۶۸ با مدرک کارشناسی اقتصاد از مدرسهٔ وارتون دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شده‌است. او به مدت ۴۵ سال ریاست سازمان ترامپ را بر عهده داشت، شرکت ساخت‌وساز املاک که مادربزرگ پدریش مؤسس آن بود. فعالیت او متمرکز بر ساختن و نوسازی برج‌های تجاری، هتل‌ها، کازینوها و زمین‌های گلف بود.

پدربزرگ و مادر بزرگ پدری ترامپ مهاجرینی آلمانی آمریکایی بودند؛ پدر بزرگ او، فریدریش درومپف، رستوران داری موفق در دوره تب طلای کلوندایک بود که اسم خود را انگلیسی سازی کرده بود. ترامپ در کتاب "ترامپ: هنر معامله" خود که در ۱۹۸۷ منتشر شده، به غلط ادعا کرد فریدریش درومپف از تبار سوئدی بوده، حرفی که فرد ترامپ پیشتر سال‌ها زده بود. ترامپ بعدها پذیرفت که تبار آلمانی دارد و در رژه آلمانی آمریکایی اشتویبن در ۱۹۹۹ در نیویورک به عنوان گرند مارشال فعالیت کرد.

از نظر مذهبی نیز ترامپ به کلیسای پرسبیتری تعلق دارد. این مذهب شاخه‌ای از سنت اصلاحی در پروتستانتیسم است که ریشه اش به جزایر بریتانیا برمی گردد.

ریشه نام کلیساهای پرسبیتری از روشی در مدیریت کلیسا گرفته شده که در آن کلیسا توسط مجامعی اداره می‌شود که نماینده ریش سفیدان هستند. شمار زیادی از کلیساهای اصلاح شده به این صورت سازمان یافته‌اند، ولی واژه پرسبیتری به طور خاص تنها به کلیساهایی گفته می‌شود که ریشه‌شان را به پرسبیتری‌های اسکاتلندی و انگلیسی و گروه‌های سیاسی متعددی که حین جنگ‌های داخلی انگلستان تشکیل شدند، می‌رسانند.

بر اساس قانونی‌سازی‌های پیمان پیوند بریتانیا و اسکاتلند ۱۷۰۷ که پادشاهی بریتانیای کبیر را ایجاد کرد سازمان کلیسای پرسبیتری در اسکاتلند قرار داده شد. در واقع بیشتر پرسبیتری‌های دیده شده در انگلستان ریشه‌های اسکاتلندی دارند و مذهب پرسبیتری نیز بیشتر توسط مهاجرین اسکاتلندی و اسکاتلندی-ایرلندی به آمریکای شمالی برده شد.

در جریان جنگ‌های داخلی انگلستان پیروان این کلیسا در زمره مخالفان پادشاه بودند. دونالد ترامپ، متعلق به کلیسایی است که از جمله دشمنان نهاد سلطنت در انگلستان به شمار می‌رفتند. از این رو عجیب نیست که امروز او در کسوت ریاست جمهوری آمریکا با تظاهر به بی اعتنایی به ملکه انگلستان بخواهد خاطرات جنگ‌های داخلی انگلستان را زنده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز