جنایت میانمار علیه کودکان محرز شد

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۳:۳۵:۳۲
کد خبر: ۷۳۲۰۶۰
جنایت میانمار علیه کودکان محرز شد
کارشناسان حقوقی اعلام کردند که دولت میانمار در جریان سرکوب روهینجایی‌ها در غرب این کشور کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از نیمی از ۷۰۰ هزار مسلمان روهینجایی که در جریان سرکوب دولت میانمار از راخین به بنگلادش گریخته‌اند را کودکان تشکیل می‌دهند.

سازمان ملل عملیات نظامی میانمار را نمونه واضح از پاکسازی قومیتی اعلام کرد؛ اتهامی که دولت میانمار آن را رد می‌کند.

کارشناسان حقوقی با اشاره به تحلیل صورت گرفته از سوی صندوق موسوم به "نجات کودکان" اعلام کرد که در جریان سرکوب گسترده روهینجایی‌ها در میانمار و استفاده از روش‌هایی چون کشتار جمعی، شکنجه و آتش زدن منازل تعهدات مرتبط با حقوق کودکان سازمان ملل از سوی میانمار نقض شده است.

نهادهای سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری بین‌المللی در گزارش خود آورده‌اند: تحقیقات مشخص کرده که واکنش سرکوب گرایانه از سوی دولت میانمار در اوت سال گذشته میلادی به همراه اقدامات تبعیض‌آمیز علیه روهینجایی‌ها مصداق نقض هفت بند اصلی کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل است.

این تحقیقات همچنین مشخص کرد که هم دولت و هم نیروهای امنیتی میانمار مرتکب خطا شدند.

دولت میانمار در سال ۱۹۹۱ به کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل پیوست و آن را اجرایی کرد.

نقض‌های گسترده مربوط به حقوق کودکان در میانمار که در این گزارش آمده است شامل ناکامی در حمایت از کودکان در برابر خشونت،‌ سوءاستفاده،‌ نادیده گرفتن، استثمار، رفتار غیرانسانی، بازداشت و تجاوزات جنسی می‌شود.

همچنین در این گزارش به کشتار بدون محاکمه و تبعیض آمیز کودکان، سوءرفتار، شکنجه و خشونت‌های بر مبنای جنسیت اشاره شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز