یک مجله آمریکایی: موشک‌های حزب الله می توانند اسرائیل را به آتش بکشند

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۰:۴۷:۰۱
کد خبر: ۷۳۲۸۳۲
یک مجله آمریکایی: موشک‌های حزب الله می توانند اسرائیل را به آتش بکشند
یک مجله آمریکایی هشدار داد، حزب ‌الله بیش از هر زمانی برای ضربه زدن به اسرائیل آماده است، زیرا زرادخانه این حزب می‌تواند زیرساخت‌های نظامی و مدنی آن را هدف قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، مجله آتلانتیک چاپ آمریکا در تحلیلی به نقل از مایکل اورن، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا نوشت، در شرایطی که حزب الله موشک‌هایی در اختیار دارد که برد ۲۰۰ کیلومتر دارند، عقب راندن نیروهای ایرانی تا مسافت‌های دور از مرزها کمک زیادی نمی‌کند.

این مجله در ادامه به نقل از حاج محمد، یکی از نیروهای حزب الله که در جنگ سال ۲۰۰۶ لبنان و اسرائیل شرکت داشت، نوشت: از سال ۲۰۰۶ تا به امروز قواعد بازی به شکل کامل تغییر کرده‌اند، این بار ما اهداف خود را از پیش تعیین کرده‌ایم و کاری می‌کنیم موشک‌ها با دقت بالایی روی اهداف خود ببارند.

به گفته یک مسؤول آمریکایی، زرادخانه حزب الله حاوی دست‌کم ۱۰۰ هزار موشک و کلاهک موشکی است و احتمال داده می‌شود که این زرادخانه موشکی حزب‌الله لبنان شامل موشک‌های اسکاد و موشک‌های زمین به هوا که قادر هستند جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی را هدف قرار دهند،‌ باشند.

این مجله آمریکایی در ادامه به نگرانی رهبران اسرائیلی از استقرار برخی از موشک‌های حزب الله در غرب سوریه اشاره کرد و نوشت، این مساله به معنای آن است که حزب الله می‌تواند بدون نیاز به آغاز جنگ شدیدی در لبنان، اراضی اشغالی را هدف قرار دهد.

مجله آتلانتیک در ادامه ضمن هشدار نسبت به اینکه حملات اسرائیل علیه حزب الله در سوریه می‌تواند آتش جنگی را روشن کند، به نقل از یک مسؤول اسرائیلی نوشت، در این صورت لبنان با سطح بی‌سابقه‌ای از ویرانی‌ها که از جنگ جهانی دوم به بعد مشاهده نشده، مواجه خواهد شد.

این مجله در پایان جمع‌بندی خود به نقل از اورن نوشت، اسرائیل مجبور خواهد شد مناطق مسکونی که حزب الله موشک‌های خود را در آنجا مستقر کرده هدف قرار دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز