دولت بحرین اعلام کرد؛

درخواست سازمان ملل برای آزادی نبیل رجب رد شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۰۹:۴۴:۵۴
کد خبر: ۷۴۱۷۸۰
درخواست سازمان ملل برای آزادی نبیل رجب رد شد
دولت بحرین درخواست مطرح شده توسط کارشناسانی در سازمان ملل جهت آزادی نبیل رجب را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، دولت بحرین اظهارات مجموعه‌ای از کارشناسان وابسته به سازمان ملل مبنی بر اینکه بازداشت نبیل رجب، فعال حقوقی بحرینی خودکامانه بوده است، رد کرده و به این امر اشاره کرد که تخلفاتی که نبیل رجب مرتکب شده، ارتباطی با دیدگاه‌های سیاسی او ندارد و محاکمه او مستقل و شفاف بوده است.

دولت بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که وضعیت در کشورهای متعددی اینگونه است، تفاوت بسیاری میان انتقاد قانونی از دولت با تلاش‌ها برای تحریک به اختلال در نظم عمومی وجود دارد.

کمیته متشکل از پنج کارشناس مستقل سازمان ملل اعلام کرده است که قانون مجازات‌ها در بحرین مبهم است و منجر می‌شود افرادی صرفاً به دلیل بهره‌برداری از حقوق خود، مجازات شوند.

این کمیته اعلام کرد: به همین دلیل، این کارگروه معتقد است که محروم کردن نبیل رجب از آزادی‌اش یک امر خودکامانه بوده و نباید چنین محاکمه‌ای برای وی انجام می‌شده است.

دستگاه قضائی بحرین در ماه فوریه نبیل رجب را به دلیل انتقاد از حملات هوایی عربستان به یمن و نوشتن توئیت‌هایی که در آن مسئولان زندان در بحرین را به إعمال شکنجه‌ها متهم کرده بود، به پنج سال حبس محکوم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز