استاندار عدم:

تروریست‌ها جایگزین امارات می‌شوند

۱۳۹۸/۰۴/۱۴ - ۰۰:۴۵:۴۶
کد خبر: ۸۶۶۲۷۳
تروریست‌ها جایگزین امارات می‌شوند
استاندار عدن در جنوب یمن روز پنجشنبه هشدار داد که اشغالگران اماراتی به دنبال آن هستند که این استان را در اختیار تروریست ها قرار دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، "طارق مصطفی سلام" نسبت به تلاش برای تکرار نآرامی ها در استان و فعال کردن نقش گروه های تروریستی که اخیراً دوباره با حمایت مالی کشورهای متجاوز و اشغالگر سربرآورده اند، هشدار داد.

سخنان سلام چند هفته پس از آن انجام می شود که منابع خبری فاش کردند که امارات از عناصر مرتبط با القاعده برای حمله به استان تعز یمن استفاده می کند.

وی در این گفت و گو افزود: کشورهای متجاوز و جنایتکار در صدد آن هستند که به لحاظ نظامی شرایط در جنوب یمن را ناآرام کننند و آتش جنگ و خونریزی را در استان های این منطقه را برافروزند.

وی افزود: این کار پس از آن روی می دهد که متجاوزان نقش گروه های تروریستی در یمن را تقویت کردند و آنان را با سلاح و مهمات و به لحاظ مالی تقویت کردند، این کار علاوه بر اقدامات وحشیانه و ددمنشانه ای صورت می گیرد که تقریباً روزانه در جنوب کشور علیه غیرنظامیان روی می دهد.

سلام افزود: درگیری های جاری در استان عدن، مقدمه ای برای نقشه های شوم اشغالگران اماراتی و با این هدف صورت می گیرد که با کشتن جوانان و چپاول ثروت ها و تشدید درگیری های و اقدامات تحریک آمیز جنوب یمن را به ویرانی بکشانند.

سلام بر خلاف دیدگاه برخی که معتقدند، کاهش نیروهای اماراتی در عربستان، با هدف عقب نشینی تدریجی ابوظبی از ائتلاف صورت می گیرد، این دیدگاه را رد کرد و گفت: عقب نشینی نیروهای ابوظبی، بیانگر نقشه و طرح امارات است که خطر آن از حضور این نظامیان کمتر نخواهد بود.

یک هفته پیش (هفتم تیرماه) بود که منابع خبری اعلام کردند امارات تصمیم گرفته حضور نظامی اش را در یمن کاهش دهد.

یک مقام اماراتی به رویترز گفته است که این تحرکات نیروهای امارات در یمن به معنای خروج ابوظبی از این کشور نیست.

این درحالی است که یک منبع آگاه اماراتی پیشتر به روزنامه فرامنطقه ای "رای الیوم" گفته بود که امارات به دنبال خروج تدریجی از جنگ یمن است.

براساس گزارش ها، جنبش انصارالله یمن به دنبال کسب اطلاعاتی که حکایت از تغییر رویکرد مقام های ابوظبی در جنگ یمن دارد، حمله به امارات متحده عربی را به تعویق انداخته اند.

امارات در بخش‌های جنوبی یمن بصورت نظامی حضور دارد و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کند.

حضور عناصر مورد حمایت امارات متحده عربی همچنین باعث خشم نیروهای وابسته به "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن و وابسته به عربستان شده است؛ چرا که موجب ایجاد ناهماهنگی و اختلال در تحرکات این نیروها شده اند.

ابوظبی در کنار ریاض تاثیرگذار ترین طرف هایی هستند که فروردین ماه ۹۴ در قالب ائتلاف عربی جنگی همه جانبه علیه یمن را آغاز کردند و در جریان آن هزاران تن کشته و میلیون ها یمنی دیگر آواره شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز