مخالفت اتریش با عملیات اتحادیه اروپا برای نظارت بر تحریم‌های تسلیحاتی لیبی

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۹:۱۷:۱۳
کد خبر: ۹۵۸۹۶۷
مخالفت اتریش با عملیات اتحادیه اروپا برای نظارت بر تحریم‌های تسلیحاتی لیبی
صدر اعظم اتریش روز یکشنبه از عملیات اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه برای نظارت بیشتر بر تحریم‌های تسلیحاتی لیبی مخالفت کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سباستین کورتس» در مصاحبه با روزنامه آلمانی دی ولت گفت: اتریش با برنامه استفاده از نیروهای دریایی اتحادیه اروپا تحت "عملیات سوفیا" در مدیترانه برای نظارت بر اجرای تحریم تسلیحات لیبی مخالف است.  
وی افزود: مأموریت دریایی اتحادیه اروپا "سوفیا" در اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ ناکارآمد بوده است.  
به گفته صدراعظم اتریش، عملیات سوفیا همیشه در درجه اول یک مأموریت نجات بوده است که برای هزاران مهاجر غیرقانونی به عنوان مسیری برای ورود به اروپا شناخته می‌شود.  
کورتس در ادامه تاکید کرد که اتریش و همچنین تعدادی دیگر از کشورها قاطعانه این عملیات را رد می‌کنند.  
به گفته وی ، اتحادیه اروپا به همراه کشورهای عضو باید در چگونگی توقف قاچاق اسلحه به لیبی از طریق هوا و زمین متمرکز شوند.  
در  ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) برلین پایتخت آلمان میزبان کنفرانس بین المللی در مورد آشتی لیبی با حضور ۱۶ کشور و نهاد از جمله ترکیه، روسیه و ایالات متحده بود.  
در این کنفرانس بیانیه ی مشترکی منتشر شد که در آن امضا کنندگان متعهد شدند از کمک تسلیحاتی پرهیز و تحریم تسلیحاتی در لیبی را رعایت کنند.  
عملیات سوفیا در سال ۲۰۱۵ به منظور جلوگیری از غرق شدن مهاجران هنگام تلاش برای سفر خطرناک از طریق مدیترانه از شمال آفریقا شکل گرفت. ایتالیا، یونان و برخی از کشورهای دیگر موضع گیری سختی را درباره ورود جدید مهاجران اتخاذ کرده‌اند و از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستند تا مسئولیت مهار موج مهاجرت به اتحادیه اروپا را نیز آنان بر عهده بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز