رهبر انصارالله:

حملات مکرر ائتلاف سعودی به یمن مانع اصلی صلح است

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۲۰:۰۶:۲۰
کد خبر: ۹۵۸۹۸۳
حملات مکرر ائتلاف سعودی به یمن مانع اصلی صلح است
"سید عبدالملک بدرالدین الحوثی" رهبر جبنش انصارالله یمن شامگاه یکشنبه در دیدار «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل متحد گفت: حملات مکرر ائتلاف سعودی به یمن، مانع اصلی برقراری صلح است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "محمد عبدالسلام"سخنگوی جنبش انصارالله یمن در صفحه توئیتری‌ نوشت: در این دیدار تاکید شد که تجاوزات مکرر ائتلاف سعودی و ادامه حملات هوایی و پیشروی‌های نظامی مانع ایجاد صلح در یمن می‌شود.

وی افزود: در این دیدار رهبر انصارالله تأکید کرد که محاصره یمن که موجب بحران‌ اقتصادی و انسانی شده از دیگر موانع برقراری صلح است.

موضوع اسیران و بازداشت‌شده‌ها از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود. انصارالله بارها بر اهمیت یافتن راه‌حل در این خصوص تاکید کرده است.

گریفیث روز یکشنبه به صنعا رفت تا با رهبران جنبش انصارالله دیدار و درباره کاهش تنش‌های نظامی و آرام کردن شرایط بویژه پس از تشدید درگیری‌ها در استان‌های "الجوف" و "مأرب" در جنوب یمن رایزنی کند.

حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در فروردین ماه سال ۹۴ به یمن، نه تنها موجب کشته شدن هزار یمنی شده، بلکه به دلیل محاصره و ویران شدن نظام بهداشتی این کشور توسط ائتلاف، انواع بیماری‌ها گسترش یافته و اوضاع بهداشتی در این کشور فقیر، بدتر شده است.

 بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در یمن به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

این در حالی است که یمنی‌ها بارها پیشنهاد گفت‌وگو و حل بحران یمن را مطرح کرده‌اند اما پاسخ مثبتی از طرف سعودی نگرفته‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز