قرنطینه ۲۰۰ مسافر بازگشته از چین در انگلیس

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۲:۴۳:۵۳
کد خبر: ۹۶۲۷۰۰
قرنطینه ۲۰۰ مسافر بازگشته از چین در انگلیس
وزیر بهداشت انگلیس ضمن هشدار درباره جدی بودن شیوع کرونا در این کشور، اعلام کرد که ۲۰۰ نفر از مسافران بازگشته از چین هم اکنون در مراکز درمانی در قرنطینه هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، براساس بیانیه وزارت بهداشت انگلیس، «مت هنکوک» دستورالعمل‌های تازه‌ای را صادر کرده تا در حد امکان از انتقال و شیوع بیشتر این ویروس در انگلیس گرفته شود.

وی همچنین دو مرکز درمانی «ارو پارک» و «کنت سهیل پارک» را که حدود ۲۰۰ مسافر انگلیسی از شهر ووهان چین در آنجا درمان می شوند به طور کامل قرنطینه اعلام کرد.

تازه ترین خبرها حاکی است که شمار قربانیان ویروس کرونا از مرز ۹۰۰ نفر تجاوز کرده است.

انگلیس به اتباع خود در چین فراخوان داده که به هر ترتیبی این کشور را ترک کنند. تاکنون ۴ نفر در انگلیس به این بیماری مبتلا شده اند.

انگلیس پیش از این ضمن تلعیق کردن تمام پروازهای شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز به چین ، محدودیت هایی در سفر اتباع خود به چین وضع کرده است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

سازمان بهداشت جهانی حدود دو هفته پیش در این رابطه، وضعیت اضطراری اعلام کرد. این وضعیت به معنای آن است که ویروس کرونا اکنون فراتر از مرزهای چین به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده و برای مهار آن، تلاشی جهانی نیاز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز