محمدرضا خباز در گفت و گو با برنا:

گاهی مسئول امنیت خود اغتشاش گر می‌شود!

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۱:۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۷۲۰۰۸
گاهی مسئول امنیت خود اغتشاش گر می‌شود!
هر چه بگندد نمک اش می زنند وای به روزی که بگندد نمک، آن کسانی که باید امنیت ایجاد کنند خودشان محرک این افراد بودند و این جای بسی تاسف دارد.

این روزها خبر از اختشاش در سخنرانی برخی اصلاح طلبان به گوش می رسد و شاهد دور جدیدی از به هم ریختن سخنرانی های آن ها هستیم، مثل سخنرانی خانم فاطمه راکعی،آقای هادی خامنه ای ، خانم کولایی در شیراز و اخیراً سخنرانی آقای موسوی لاری را در کرمان داشتیم. این اتفاقات در زمانی به وقوع می پیوندد که دموکراسی و آزادی بیان اصلی ثابت شده در عقلانیت سیاسی بشمار می رود و تندروی های خودسرانه اقبال و استقبالی در میان عامه نداشته و در میدان سیاسی اخلاق و خرد سیاسی باید حکم فرما باشد، ولی عده ای تندرو فقط به منافع و امیال کوتاه مدت خود می اندیشند و جو عقلانی ، رقابتی و سالم انتخابات را با میدان جنگ اشتباه گرفته اند و دغدغه بسیاری از مردم و عقلای سیاسی این است که حد اولای این اقدامات تا کجا می تواند باشد. در همین رابطه محمد رضا خباز نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی به ما گفت:


اگر می خواهند جلو این روش گرفته شود باید همان پرونده قم را بیاورند(مربوط به سخنرانی آقای لاریجانی) و سریع محاکمات را آغاز کنند و محاکمات علنی باشد اگر آن ها را به سزای عمل خود برسانند دیگر کسی از این کارهای ناشایست انجام نخواهد داد، ولی تا وقتی مماشات کنند این اتفاقات نامناسب روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.


محمد رضا خباز نماینده پیشین مجلس به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، گفت: ماجرایی که اخیرا دارد اتفاق می افتد منحصر به این دوره نیست. بلکه از سال 76 به بعد این اتفاقات ناگوار در کشور باب شد و یک سنت زشتی به جای گذاشت و بعد از مدتی نیز کسانی که خودشان مبتکر این اتفاقات بودند خود به آن بلا گرفتار شدند ولی متاسفانه هنوز عبرت نگرفته اند.


وی افزود: در14 خرداد سال 1390 آن هم در کنار مزار ملکوتی حضرت امام(ره) وقتی یادگار حضرت امام(ره) می خواست سخنرانی کند در آن جمعیت فراوان چند صد هزاری بلکه میلیونی عده ای اندک در جلوی تریبون شروع به شعار دادن کردند و به جای نام مبارک خمینی نام مصطفوی به کار می بردند و اجازه ندادند حسن آقا در کنار قبر ملکوتی حضرت امام (ره)سخنرانی کنند.


خباز ادامه داد: یک سال نگذشت؛ سال بعدش در 14 خرداد همان فردی که خود موید آن روش بود و خوشحال از این که نگذاشتند حسن آقا سخنرانی کند، همان گروه فشار این اتفاق را برای خود وی شکل دادند .

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه یک سال طول نکشید که این اتفاق برای خود آن شخص افتاد ، گفت: در روایت داریم امیرالمومنین(ع) فرمودند کسی که شمشیری را به ظلم بکشد با همان شمشیر کشته خواهد شد. روایات فراوانی داریم که چند گناه است که اگر کسی باعث انجام آن گناهان شود قبل از اینکه بمیرد آن گناه به سر خودش خواهد آمد، نمی میرد تا اینکه خودش مکافات عملش را مشاهده کند که یکی ظلم است و ظلمی بالاتر از این چیست که یک شخصیتی می خواهد در یک موضوعی سخنرانی کند عده ای تحت عنوان گروه فشار یا به قول خودشان لباس شخصی ها یا به قول عده ای خودسرها می آیند و شلوغ می کنند.

 

محمد رضا خباز اظهار داشت: در این جا چند نکته را باید مد نظر داشت؛ اولا این ها افراد عادی نیستند چرا که افراد عادی امروز شکم خودشان را نمی توانند سیر کنند دنبال زندگی خودشان هستند؛ پس این ها حقوق بگیرند، یک جایی به این ها حقوق می دهد و تایید می کند و تحریک می کند. آن جاها هم مشخص است که کجاست؛ یعنی کسی نیست که امروز دستش در سیاست باشد و نداند، بهترین نمونه اش این است که وقتی آقای لاریجانی را در کنار قبر حضرت معصومه سخنرانیش را به هم زدند مجلس علیرغم میل باطنی رئیس مجلس خودش وارد تحقیق و تفحص شد و بعد از مدتی آمدند تحقیق و تفحص را در مجلس اعلام کردند و در تاریخ این کشور ثبت شد و کسانی که خودشان باید باعث امنیت باشند خودشان باعث ناامنی بودند.
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک. آن کسانی که باید امنیت ایجاد کنند خودشان محرک این افراد بودند و این جای بسی تاسف است.


وی ادامه داد: من خودم رفته بودم به بوشهر و همین گروه فشار تصمیم داشتند جلسه من را به هم بزنند ولی خوشبختانه با یک تاکتیک و روش خاصی چنین اجازه ای به آن ها ندادم. شعارهایشان را دادند ما هم حرف خودمان را زدیم ولی جلسه به هم نخورد؛ بعد که آمدم بیرون دیدم یکی از مدعوینی که خودش مسئول امنیت است مردم را تحریک می کرده دم در که بروید تو و شعار دهید و شلوغ کنید.


خباز با بیان اینکه وقتی ما می گفتیم مردم عادی که باور نمی کردند مسئولین نیز تکذیب می کردند و می گفتند این ها از خودشان می گویند، تصریح کرد: ولی تحقیق و تفحص مجلس همه چیز را روشن کرد و در مجلس هم خواندند، آن گروهی که در استان مسئول حفظ امنیت بودند متاسفانه خودشان طبق آن تحقیق و تفحص عامل به هم ریختن سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی بودند.


وی افزود: ما انتظار داشتیم که این آقا را بگیرند و محاکمه کنند و با او برخورد کنند و به همه جا معرفی کنند تا این روش نامناسب ادامه پیدا نکند ولی متاسفانه هیچ اتفاقی نیافتاد. یک ضرب المثلی داریم که هم بز حاضر است و هم دزد حاضر، هم متخلف مشخص شد و هم دستگاه تحقیق و تفحص اسم و مشخصات آن را دارد ولی دریغ از یک برخورد.


خباز با بیان اینکه وقتی با متهم برخورد نشد عده ای باز شروع کردند به این کار، اظهار داشت: وقتی به خودشان اجازه می دهند علیه مجلس در جلوی مجلس شعار دهند، وقتی به خودشان اجازه می دهند در مزار ملکوتی حضرت امام(ره) و در حضور همه از جمله خود مقام معظم رهبری و آقای هاشمی و بزرگان کشور نمی گذارند آقا سیدحسن خمینی صحبت کند، وقتی که برنامه رئیس مجلس را به هم می زنند و مهر پرتاب می کنند، وقتی به برادر رهبری اهانت می شود و اجازه صحبت نمی دهند؛ این نشان دهنده این است که کار آدم عادی نیست. مردم عادی هم باادب تر از این حرف ها هستند و هم متدین هستند و این کارهای زشت را انجام نمی دهند و هم آنقدر گرفتارند که به این حرف ها نمی رسند .


وی تصریح کرد: با کمال تاسف عده ای که نانشان در اختلاف است هر طور که می شود دنبال این هستند که آب را گل آلود کنند که از آب گل آلود بتوانند ماهی بگیرند این ها در صدد این کارها هستند، مشخصاتشان معین است و در تاریخ ثبت شده گزارشی که مجلس داد در تاریخ این کشور ثبت شده است.


محمد رضا در پایان تأکید کرد: اگر می خواهند جلو این روش گرفته شود باید همان پرونده قم را بیاورند و سریع محاکمات را آغاز کنند و محاکمات علنی باشد اگر آن ها را به سزای عمل خود برسانند دیگر کسی از این کارهای ناشایست انجام نخواهد داد ولی تا وقتی مماشات کنند این اتفاقات نامناسب روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.


وی افزود: باید از سخنگوی قوه قضائیه پرسید با توجه به اینکه مجلس گزارش داد چرا رسیدگی نکردید که این اتفاقات همچنان دارد تکرار می شود؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز