فیاض زاهد در گفت و گو با برنا:

عملکرد دلواپسان منفعت ملی و پرستیژ بین المللی ندارد

۱۳۹۴/۰۱/۱۵ - ۱۳:۰۶:۳۲
کد خبر: ۲۷۴۹۶۳
عملکرد دلواپسان منفعت ملی و پرستیژ بین المللی ندارد
فیاض زاهد گفت:عملکرد دلواپسان منفعت ملی و پرستیژ سیاسی و بین المللی ندارد و معمولا این دسته از کارها را ستون پنجمی ها انجام می دهد، اگر شما هم علاقمندید از این تعبیر استفاده کنید، من هم با شما موافقم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،وی در مورد هجمه دلواپسان به بیانیه هسته ای گفت: در دو روز آخر که مذاکرات کمی پیچ خورد و با مشکلاتی روبرو شد، همه رسانه ها نگاهی ناامیدانه به جریان مذاکرات پیدا کردند اما بعدا مشخص شد که پافشاری هیات ایرانی برای گذر نکردن از خطوط قرمز مذاکرات که از قبل پیش بینی کرده بودند و بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری هم بوده است، موجب شد که جریان مذاکرات به طول انجامید.

زاهد افزود:تلاش سالیان طولانی ایران و سرمایه گذاری بزرگ در عرصه هسته ای منجر به این مقاومت های جدی شد به خصوص که از طرف دولت فرانسه و آمریکایی ها هم به خاطر مشکلاتی که در کنگره و در داخل داشتند و به نوعی به تحمیل فشار تن داده بودند که راه را برای تیم مذاکره کننده ایرانی از این جهت نیز سخت کرده بود.

وی تصریح کرد:از طرف دیگر کشورهای به ظاهر دوست هم پشت ایران را خالی کردند در حالیکه هیات ایرانی امیدوار بود که حمایت دو کشوری که در این سال ها میلیاردها دلار از قبال ایران سود بردند را در کنار هیات ایرانی داشته باشند و فشارها را کمی کمتر حس کنند اما شرایط به گونه ای دیگر برای ایران رقم خورد و خیلی ها فکر می کردند که مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید یا اگر به نتیجه برسد ایران لباس شکست را به تن خواهد کرداما وقتی بیانیه خوانده شد، بسیاری از کارشناسان ایران شوکه شدند که چطور هیات مذاکره کننده ایرانی توانست این سطح از امتیازات را به دست آورد و این تعبیر برد-برد آقای ظریف کاملا مصداق پیدا کند.

زاهد در ادامه افزود: فکر می کنم آن هایی که منافع و باورهایشان در این بود که مذاکرات شکست بخورد، تقریبا خوشحال و امیدوار بودند که آقای ظریف و دولت روحانی شکست خورده است و به نوعی فکر می کردند که خودشان پیروز کارزار جنگ هسته ای هستند. طبیعی است وقتی سربازان شما در خط مقدم در حال جنگ هستند، آن هایی که پشت جبهه هم نوایی می کنند با دشمنان شما،دوست نیستند و ملت ایران این گونه تحلیل گران و این گونه نهادهای سیاسی را می شناسد و من فکر می کنم حالا روز شادی ملت ایران و عزای دشمنانش است.

زاهد تاکید کرد: عملکرد دلواپسان منفعت ملی و پرستیژ سیاسی و بین المللی ندارد و معمولا این دسته از کارها را ستون پنجمی ها انجام می دهد، اگر شما هم علاقمندید از این تعبیر استفاده کنید، من هم با شما موافقم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز