سخنگوی اتحادیه اروپا:

تنها بیانیه لوزان ارائه شده توسط ظریف معتبر است

۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۰۹:۳۹:۵۳
کد خبر: ۲۷۵۸۶۶
تنها بیانیه لوزان ارائه شده توسط ظریف معتبر است
سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که تنها بیانیه لوزان درباره تفاهم هسته‌ای ایران و ۱+۵ که توسط وزیر خارجه ایران و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارائه شد، دارای اعتبار است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «کاترین ری» سخنگوی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد، تنها بیانیه «لوزان» درباره تفاهم هسته‌ای ایران و 1+5 که پنجشنبه گذشته توسط «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران قرائت شد، معتبر است.

 «کاترین ری» در یک کنفرانس خبری در بروکسل، تصریح کرد: بیانیه عمومی که دارای اعتبار است، بیانیه‌ای است که مورد توافق قرار گرفت و در دومین روز آوریل توسط فدریکا موگرینی و محمد جواد ظریف در سوئیس ارائه شد. تمامی طرفین مذاکره نیز این بیانیه را معتبر می‌دانند.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران بعد از آن چنین چیزهایی را مطرح کرد که آمریکا بیانیه‌هایی را بعد از تفاهم لوزان مطرح کرد که ظاهراً در تناقض با آنچیزی بود که ایران و ۱+۵ در سوئیس توافق کرده بودند.

ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) با مقاماتی از اتحادیه اروپا روز پنجشنبه هفته گذشته بعد از هشت روز مذاکرات فشرده در لوزان سوئیس به تفاهم سیاسی هسته‌ای دست پیدا کردند.

طبق بیانیه مشترکی که بیان شد، دو طرف مکانیسمی را برای لغو تحریم‌های ضدایرانی بعد از اجرای توافق نهایی تا پایان ژوئن ابداع کردند که به برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) معروف است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز