عراقچی به برنا خبر داد:

تعیین زمان مذاکرات تا ۸روز آینده/ روحانی، مذاکره کننده اصلی است

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۰:۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۷۶۱۳۴
تعیین زمان مذاکرات تا ۸روز آینده/ روحانی، مذاکره کننده اصلی است
عراقچی در خصوص دور بعدی مذاکرات به خبرنگار سیاسی برنا گفت: ظرف هشت روز آینده زمان بعدی مذاکرات مشخص می شود.

سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص برگزاری همایش روز ملی فناوری هسته ای و تقارن آن با موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای به پشتوانه توانایی های علمی دانشمندان است که می تواند در مذاکرات شرکت کندو اگر چیزی در صحنه نباشد ما قادر به حضور در صحنه های بین المللی نخواهیم بود.

عراقچی ادامه داد: علاوه بر پشتوانه علمی، دستاورد ها و توانمندی های دفاعی ایران است که دشمنان را مجبور می کند دست از تحریم ها و فشار علیه ایران بردارند و روی به مذاکره بیاورند.

عراقچی با اشاره به حمایت قاطعانه رییس جمهوری در سخنرانی امروز خود از تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: صحبت های امروز آقای روحانی مقتدرانه و قوی بود و حقایق را بیان کرد و همواره با هدایت، محبت و لطف ایشان است که تیم مذاکره کننده به موفقیت رسیده است والبته مذاکره کننده اصلی شخص رییس جمهور است که هدایت را بر عهده داشته و همواره تیم هسته ای را راهنمایی  کرده و در کنار آن بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز به مذاکره کنندگان کمک و برای آنان دلگرمی بود.

عراقچی با اشاره به صحبت های رییس جمهوری در خصوص اراده ملت ایران عنوان کرد: صحبت های آقای روحانی در رابطه با اراده ملت ایران در تمامی صحنه ها بسیار قوی و شایسته بود و حق مطلب را به خوبی بیان کرده است.

عراقچی در خصوص دور بعدی مذاکرات گفت: ظرف هشت روز آینده زمان بعدی مذاکرات مشخص می شود.

وی در پایان در مورد مکتوب کردن بیانیه میان ایران و 1+5 اظهار کرد: ما از فرصت ها تا پایان مهلت تعیین شده استفاده خواهیم کرد و خوشبختانه به راه حل رسیده ایم و به دنبال مکتوب کردن با جزییات هستیم. هر چند این کار سخت و وقت گیر است ولی تمام تلاش خود را به کار می گیریم که حتی المقدور قبل از تیر ماه به توافق کلی برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز