واکنش های سئوال برانگیز در خصوص یک حادثه ناگوار

موج سواری هدفمند فرصت طلبان از حادثه جده!

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۷:۳۸:۵۷
کد خبر: ۲۷۶۳۶۳
موج سواری هدفمند فرصت طلبان از حادثه جده!
هم اکنون با این اتفاق ناخوشایند افکار عمومی منطقه و جهان اینگونه اقدامات عربستانی ها را تقبیح کرده و طبیعی است که حق را به طرف ایرانی می دهند حال اگر عده ایی بر طبل اقدامات و گفتارهای نژداپرستانه بکوبند طبیعی است که زمینه برای سوء استفاده طرف مقابل فراهم می آید.

سرویس سیاسی برنا: « درد را از هر بخوانی درد است» اتفاق هشتم فروردین ماه در فرودگاه جده یک عمل غیر اخلاقی، مذموم و نابهنجار بر اساس تمامی قواعد عرفی و شرعی و اخلاقی در یک گستره جهان شمولی است.

تعرض به دو نوجوان ایرانی ( که البته با تجاوز متفاوت است) چند روز پس از این اتفاق موج گسترده ای از واکنش ها را در سطح عمومی و در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. بخشی از این واکنش ها البته طبیعی بوده و به طور قطع به جا و شایسته توجه و تامل فراوان است اما برخی اقدامات هیجانی و فرصت طلبی ها نیز حکایت از آن دارد که برخی همانگونه که قابل پیش بینی بوده از این اتفاق تلخ نیز چشم پوشی نکرده و در صدد صید ماهی خود از این فضا هستند.

  1. به محض وقوع این اتفاق مقامات ایرانی حاضر در جده یعنی مقامات کنسولگری ایران در جده در محل حضور یافته و پیگیر ماجرا می شوند. دو پلیس متخلف بازداشت و از تمامی مستندات نمونه برداری شده و قول پیگیری بی کم و کاست به مقامات ایرانی داده می شود. در اولین فرصت ممکن کاردار سفارت عربستان در تهران احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران اعلام شده و طرف ایرانی خواستار اشد مجازات متخلفین می شود و تنی چند از مقامات ایرانی با سفر به عربستان از نزدیک روند پرونده را دنبال و قول رسیدگی به آنان داده می شود. از طرف دیگر مسئولین سازمان حج و زیارت ضمن آنکه اعلامم می دارند بر اساس معاهدات فی مابینی و مقرارت بین المللی مسئولین حفظ امنیت زائران بر عهده دولت عربستان است، ادامه اعزام حجاج عمره مفرده را منوط به عملکرد عربستان و مجازات متخلفین اعلام می کنند.  تا اینجای کار آنچه از سوی طرف ایرانی در چارچوب مقرارت متعارف بین المللی امکان انجام داشته بوقوع پذیرفته است.
  2. چند روز پس از این اتفاق به ناگهان موج خبری در شبکه های مجازی و رسانه ای براه می افتد و از یکطرف با بکارگیری عنوان تجاوز قصد جریحه دار کردن دو چندان افکار عمومی در دستور کار قرار می گیرد و از طرف دیگر با ارسال پیام های نژادپرستانه و نابهنجار قصد تهییج افکار عمومی و بهره گیری از فضای احساسی و جریحه دار شده به منصه ظهور می رسد. این در حالیست که بنابر تحقیقات مستند و تایید شده، تجاوزی رخ نداده و با این تبلیغات ضربات مهلک و سهمگین روحی به قربانیان تعرض وارد آمده و آلام آنان دو چندان می شود و باید پرسید چرا برای تهییج افکار عمومی این تبلیغات مسموم  و غلوهای ناموزون در حجم گسترده انجام پذیرفته و آیا این کار خود عملی خیر اخلاقی و رذیلانه نیست؟. از طرف دیگر باید پرسید، ارسال پیام های نژادپرستانه و حمله به اعراب و انتشار اشعار آنچنانی چه دردی از کشور و مردم و قربانیان حادثه دوا می کند؟ آیا تخلف دو مامور متخلف را باید به پای یک کشور و ملت و نژاد نوشت؟ آیا این با اخلاق و انصاف همخوانی دارد؟ چرا در شرایط حساس منطقه ای و بین المللی که کشورمان با عقلانیت و تدبیر در مسیر تنش زدایی گام بر می دارد این دشمن تراشی های تازه و تهییج افکار عمومی علیه همسایگان منطقه ای به ناگهان زبانه می کشد؟ آیا این اقدامات با توجه به آنکه چند روز بعد از حادثه و به شکلی هماهنگ و متواتر انجام پذیرفته، بدون هدف های خاص جامه عمل پوشیده است؟
  3. چرا در موارد مشابه که همگان شرح آن را شنیده ایم اینگونه موج سازی هایی براه نیافتاد؟ آیا سوء استفاده از احساسات جریحه دار شده مردم آنهم در خصوص این حادثه خاص آنهم در قالب شرحیه  نویسی های سیاسی، ذره ای با انصاف و انسانیت همخوانی دارد؟ بر چه اساسی تخلف دو شرطه عربستانی در فرودگاه جده که در هر برهه و زمانی امکان وقوع آن هست؛ دستمایه حمله به دولت می شود و از طرف دیگر مطالبات غیر معقول و غیر معمول از دولت طرح شده و خواستار پاسخ های نامتعارف به عربستان حتی تا حد حمله نظامی!!! مطرح می شود؟ عده ای چرا از هر حادثه و اتفاقی در صدد دشمن تراشی و دشمن سازی بوده و از طرف دیگر آن را خرج اهداف جناحی و طیفی خود می کنند؟

حادثه فرودگاه جده اتفاق تلخ و ناگواری بود که دل تمامی ایرانیان را بدرد آورده و البته  یکبار دیگر نشان داد که ایران و ایرانی سر مسامحه و ملاحظه کاری بر سر غرور ملی  خود را نداشته و در قبال هتک حرمت شهروندان ایرانی ساکت نخواهد نشست اما از طرف دیگر نیز نشان داد که باید بدور از هیجانات زودگذر و احساسی زمینه را برای سوء استفاده فرصت طلبان مهیا نکرده و در این زمینه هوشیارانه عمل کرد، البته این نکته را نیز نشان داد که عده ای به هر چیزی متوسل می شوند تا بهره خود را ببرند و در این میان عزت و غرور ملی نیز برای آنان پیشیزی ارزش ندارد.

هم اکنون با این اتفاق ناخوشایند افکار عمومی منطقه و جهان اینگونه اقدامات عربستانی ها را تقبیح  کرده و طبیعی است که حق را به طرف ایرانی می دهند حال اگر عده ایی بر طبل اقدامات و گفتارهای نژداپرستانه بکوبند طبیعی است که زمینه برای سوء استفاده طرف مقابل فراهم می آید و اینجاست که باید به اهداف و پشت پرده پیام های تندروانه مشکوک بوده و ریشه آن را واکاوی کرد!.     

نظر شما
نظرات
رضا
|
-
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
درود بر این نوشته منطقی و منصفانه . امیدوارم روزی برسه که این هیجانات کاذب و احساسی در کل جامعه تبدیل به رفتارهای منطقی و با بینش گردد
شیخی
|
-
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
جناب آقای خبر گذاری لطفا" شما طرفدار وهابی هستی یا ایرانی .؟ اگر آن زمان ( فهد ) در مورد قتل و تجاوز به زائران سکوت نمیکردید . در زمان رانندگی با حالت مستی سفیر آل سقوط و کشتن هم وطن در تهران را اساسی پاسخ میدادید امروز به دو هموطن ما تعرض نمی شد . اگر در اون سفارت را گل میگرفتید . امروز به این روز نمی افتادیم . من به چشم خود در مکه و مدینه دیدم با ... نگاه میکنند . حالا با این تفاسیر نباید در سفارت خانه را گل بگیریم .
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز