داریوش قنبری در گفت‌وگو با برنا:

شرایط برای حضور افرادی که مصالح و منافع ملی را درک می‌کنند در مجلس فراهم شود

۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۱۱:۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۷۷۱۶۳
شرایط برای حضور افرادی که مصالح و منافع ملی را درک می‌کنند در مجلس فراهم شود
اگر شورای نگهبان به وظیفه خودش به خوبی عمل کند و عدالت را رعایت کند و وارد مسائل جناحی نشود و با توجه به توقع مردم ، اصلاح طلبان شانس اول را خواهند داشت.

داریوش قنبری نماینده سابق مجلس به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مجلس باید مصالح ملی را در رأس کار قرار دهد،  به جای پرداختن به مسایل منطقه ای یا فردی و حزبی باید به مصالح ملی فکر کند و چارچوب های کشور را تقویت کند ، بتواند بر اساس رهنمودهای رهبری همدلی و همزبانی را در نظام جمهوری اسلامی تقویت کند و بتواند به خوبی از حقوق ملت دفاع کند ، قوانین موثر و مفید و کارآمد را برای حل مسائل و مشکلات کشور تصویب کند و بتواند نظارت لازم را بر مجریان داشته باشد و اجرای قوانین را سرلوحه کار نظارتی خود قرار دهد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: اگر شورای نگهبان به وظیفه خودش به خوبی عمل کند و عدالت را رعایت کند و وارد مسایل جناحی نشود با توجه به آنچه که حاکم بر کشور است و مردم هم توقع دارند اصلاح‌طلبان شانس اول را دارند و اصلاح‌طلبان اکثریت را خواهند داشت اگر عدالت رعایت شود و انصاف در انتخابات اجرا شود.

وی افزود: باید شورای نگهبان، وزارت کشور و دولت شرایط را فراهم کنند که همه آن هایی که صلاحیت شرکت در انتخابات را دارند بیایند در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند، افرادی شایسته و لایق در مجلس بیایند کسانی که مصالح و منافع ملی را بهتر درک می کنند .

داریوش قنبری ادامه داد: افرادی باید وارد مجلس شوند که دارای تجربه کافی باشند ، بتوانند از حقوق مردم دفاع کنند و در نهایت افرادی که شجاع، نترس، بی باک و به وظیفه و رسالت ملی شان عمل کنند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه حضور احزاب و فعالیت احزاب اگر تقویت شود می تواند مجلس کارآمدتری را تشکیل دهد، گفت: چرا که در دنیا تجربه احزاب موفق تر بوده ، فعالیت های حزبی می تواند نقش پارلمان ها را قوی تر کند ، افراد شایسته تری را به مجلس بفرستد و اگر کسی در مجلس پشتوانه حزبی و تشکیلاتی داشته باشد  می تواند به مردم و به نظام  بهتر پاسخگو باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز