بروجردی در دیدار با مقامات تاتارستان:

ارسال سامانه های دفاعی اس ۳۰۰ مناسبات اقتصادی ایران و روسیه را افزایش می دهد

۱۳۹۴/۰۱/۲۷ - ۱۳:۰۸:۱۳
کد خبر: ۲۷۷۹۴۱
ارسال سامانه های دفاعی اس ۳۰۰ مناسبات اقتصادی ایران و روسیه را افزایش می دهد
بروجردی دراین دیدار ضمن آمادگی ایران برای توسعه همکاری های پارلمانی، بررسی راهکارهای تقویت مناسبات اقتصادی با جمهوری تاتارستان را مورد تاکید قرارداد و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سطح همکاری با این جمهور را اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، هیات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و با حضور حجت اله سوری و محمد آشوری اعضای این کمیسیون مذکور در ادامه سفر خود به روسیه  در تاتارستان  با رستم مینیخانف رئیس جمهور و مقامات پارلمانی این جمهوری دیدار و گفتگو نمود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاههای تجاری و تبادل هیات های کارشناسی در عرصه های مختلف اقتصادی، علمی و فناوری را برای گسترش همکاری ها مفید ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود با برنامه ریزی دو طرف، سطح مناسبات اقتصادی و تجاری با جمهوری تاتارستان افزایش یابد.

رستم مینیخانف نیز با استقبال از توسعه همکاری های پارلمانی ، نتایج سفر خود به جمهوری اسلامی ایران را موفقیت آمیز ارزیابی نمود و آمادگی جمهوری تاتارستان را برای تقویت همکاری های اقتصادی به ویژه در صنایع سنگین چون خودروسازی ، صنایع تولید بالگرد و نیز در بخش  فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد و حمایت مجالس دو کشور را در ایت خصوص خواستار شد. چگونگی افزایش همکاری های علمی، آموزشی و ورزشی بین جمهوری تاتارستان و طرفها ایرانی نیز دراین دیدار مورد مذاکره قرار گرفت.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به جمهوری تاتارستان با خانم راتنیکووا  سرپرست پارلمان جمهوری تاتارستان و اعضای هیات رئیسه آن دیدار و گفتگو کرد. دراین دیدار خانم راتنیکووا  با اشاره به روابط دوستانه روسیه به ویژه جمهوری تاتارستان با جمهوری اسلامی ایران، تمایل پارلمان تاتارستان و دیگر مقامات این جمهوری به تقویت همکاریها در بخشهای مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی با ایران اعلام کرد. 

سرپرست پارلمان جمهوری تاتارستان با ابراز خرسندی از تحولات مثبتی که در عرصه روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه به وجود آمده است، اراده سران ایران و روسیه برای ارتقای مناسبات دوجانبه را مورد تاکید قرارداد.

وی گفت: روابط تاتارستان با ایران در زمینه های مختلف از جمله خودروسازی، بالگرد، تجهیزات استخراج و تولید نفت قابل توجه و بسیار وسیع می باشد و دو طرف علاقمند به تداوم این همکاری های هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی نیز شرایط جدید به وجود آمده در عرصه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه را امیدبخش دانست و با با اشاره به تبادل هیاتهای بلندپایه بین دو کشور، موافقت رئیس جمهور روسیه با ارسال سامانه های دفاعی اس 300، اجرای مفاد اسناد اقتصادی و امضای اسناد هسته ای بین ایران و روسیه را در ایجاد جهش در مناسبات اقتصادی دو کشور تاثیرگذار دانست.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود فعال کردن اتاق های بازرگانی جمهوری تاتارستان و همتایان ایرانی را برای تقویت همکاری های تجاری مناسب دانست و خواستار تعامل هرچه بیشتر تجار دو طرف شد. بروجردی مشترکات فرهنگی جمهوری تاتارستان با جمهوری اسلامی ایران را نیز قابل توجه ذکر کرد و این مشترکات را عامل مهمی در توسعه روابط ایران با جمهوری تاتارستان برشمرد.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در سفر به جمهوری تاتارستان همچنین ضمن بازدید از بخشهای مختلف پارلمان تاتارستان، از پارک فناوری شهر قازان و مسجد گل شریف نیز بازدید نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز