حمله به امنیت داخلی با اهداف سیاسی

حریم امن تندروها برای تهدید به ترور، فحاشی و ضرب و شتم

۱۳۹۴/۰۲/۰۵ - ۱۳:۲۴:۲۴
کد خبر: ۲۷۹۹۲۲
حریم امن تندروها برای تهدید به ترور، فحاشی و ضرب و شتم
فعالیت تندروها و تأثیرگذاری آنها بر تحولات جامعه پدیده غریب و ناآشنایی در فضای سیاسی ایران نیست و برای تلاش این بخش از نیروهای غیررسمی ظاهرا نقطه پایانی وجود ندارد.

به گزارش گروه سیاسی برنا: روز 22 بهمن 1391 عده‌ای تندرو در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و  برنامه سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه(س) را به هم زدند. آنها علاوه بر سردادن شعارهای تند علیه این چهره برجسته اصولگرا اشیایی به سوی وی پرتاب کردند و قبل‌تر از آن حجت‌الاسلام ناطق نوری رئیس اسبق مجلس که او هم از چهره‌های برجسته اصولگرا بود هدف چنین رفتاری قرار گرفت و نظم برنامه سخنرانی وی نیز توسط تعدادی از نیروهای خودسر برهم خورد.

فعالیت تندورها پیش از این نیز با فراز و نشیب‌هایی همراه بود.روز 14 خرداد 89 در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با وقوع اتفاقی که در شان این مراسم نبود، سخنرانی سید حسن خمینی با سر دادن شعارهایی نیمه تمام ماند.این اقدام با واکنش رهبری مواجه شد، ایشان در ابتدای ورود به جایگاه ضمن احوال‌پرسی گرم با یادگار امام بر پیشانی وی بوسه زدند. نوع رفتار رهبر انقلاب با سید حسن خمینی نشان از تقبیح رفتار تندروها داشت،اتفاقی که بعدها صریحا در یک سخنرانی پس از یکشنبه سیاه مجلس اعلام شد.

در یکی دو سال گذشته نیز نشانه‌هایی از افراط‌گری‌ همچون حاشیه‌سازی در فرودگاه به هنگام بازگشت روحانی از سفر نیویورک در سال 92 و مانع‌تراشی بر سر برگزاری برخی سخنرانی‌ها و کنسرت‌ها در شهرستان‌ها دیده می شود و هرقدر که به عقب بازمی گردیم حادثه هایی از این دست فراوان است.

دور جدید این اقدامات خلاف قانون و خلاف اخلاق در 18 اسفند 93 کلید خورد.پس از ورود علی مطهری به شهر شیراز عده ای تندور دور ماشین حامل مطهری حلقه زدند و  جلوی حرکت آن را گرفتند.پرتاب سنگ و آجر و اهانت های رکیک و زننده نه تنها تاسف عمومی را برانگیخت بلکه نشان داد عده ای قانون گریز با یک حاشیه امنیت تصمیم دارند فضای سیاسی کشور را ملتهب کنند.این اتفاق به قدری تلخ بود که رییس جمهوری در نامه ای خطاب به وزیر کشور ضمن اینکه این افراد را اراذل و اوباش خواند دستور داد فورا با این افراد برخورد شود.

با ورود شخصیت های مختلف سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا به این ماجرا و تاکید مسئولین ارشد نظام بر برخورد جدی با این افراد،ظاهرا دستگاه‌های مسوول به جای رسیدگی این پیگیری ها را آرشیو و بایگانی کرده‌اند و تا امروز برخورد جدی با این گونه حرکت‌های افراطی صورت نگرفته و پیگیری نشدن این پرونده در فضای سیاسی کشور به موضوع بحث انگیز مبدل شده است.

مسامحه با تندروی های قبلی حالا تندروها را به قدری گستاخ کرده است که اینبار در اقدامی تاسف بار نوه امام خمینی(ره) و رییس بازرسی نهاد رهبری با تهدید مواجه شده اند.اگر چه انصار حزب الله گیلان انتساب این تهدید به خود را تکذیب کرده اند ولی چنین تهدیدی در یک سایت خبری منتشر شده و مشخص است عده ای تحت لوای دروغین انقلابی گری و ارزشمداری همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا کشور را وارد یک بحران داخلی کنند.

سابقه برخورد چکشی با طرف مقابل به سالهای اول انقلاب بر می گردد،عده ای آن روزها با ادعای دفاع از آرمان های انقلاب و پشت حمایت از ابواحسن بنی صدر به ابتدا به ضرب و شتم منتقدان رییس جمهور وقت و سپس به ترور مردان انقلاب پرداختند.افرادی که آن روزها چنان کردند بعدها در دامن دشمن بعثی آرام گرفتند و علیه مردم ایران به فعالیت پرداختند.حالا به نظر می رسد همان تندروی ها در حال تکرار است،چند ماه پیش یک طلبه جوان در تبریز آیت الله هاشمی رفسنجانی را تهدید به ترور کرد و جالب اینکه نه در قبال آن تهدید و در واکنش به اتفاقات جدید که در حال وقوع است هیچ واکنش جدی(غیر از محکوم کردن) نشان داده نشد.

مردم امروز می پرسند؛ چرا در این کشور فحاشی،ضرب و شتم و تهدید به ترور توسط یک طیف خاص  هیچ واکنش جدی را به دنبال ندارد ولی در مواردی مثل لغو کنسرتها و ... سرعت عمل برخورد در حد چند ساعت است؟ مردم می پرسند؛ چرا عده ای اینقدر حریم امن دارند که هیچ کس را توان مقابله با آنها نیست؟عده ای که رهبری به صراحت از غلط بودن اقدامات آنها سخن گفته اند.

 

خبرنگار: سمانه مقدم

نظر شما
نظرات
حسن روحانى
|
-
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
0
مكه داعش تو ايران شعبه زده،كه ترور،كتك،فحاشي هست،اينها را كى حمايت ميكنه،كشور صاحب نداره،قانون نداره مكر،از كجا حقوق ميكيرند،نفاق مياندازند،
ایرانی
|
-
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
0
اینها را اصولگرایان هدایت می کنند برادر
ایرج
|
-
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
0
سلام، لطفاً دقت کنید که دیدگاه های سیاسی موجب اغراق در لحن نوشته های شما نشه، ضمناً نظر شخصی رو که به دور از عقل و منطق نوشته این ها رو اصولگرایان هدایت می کنند، درست نیست نمایش بدید.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز