آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:

خطاب به آل سعود سخن گفتن بی‌فایده است/ ملت‌های عربی با سکوت شریک گناهان عربستان هستند

۱۳۹۴/۰۲/۱۱ - ۱۳:۲۸:۰۹
کد خبر: ۲۸۱۷۰۶
خطاب به آل سعود سخن گفتن بی‌فایده است/ ملت‌های عربی با سکوت شریک گناهان عربستان هستند
خطیب نماز جمعه تهران گفت: رژیم آل سعود یمن را می‌کوبد و بزرگ و کوچک را می‌کشد و جلوی هواپیماهای کمک‌رسان را می‌گیرد، در کجای جهان انسانیت، چنین چیزی پذیرفتنی است؟

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب امروز نمازجمعه تهراندر خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات یمن و جنایات رژیم آل سعود علیه مردم این کشور، اظهار داشت: خطاب به جهان استکبار و دولت عربستان سخنی نمی‌گویم چون فایده‌ای ندارد اما خطاب به ملت عربستان می‌گویم مگر شما مسلمان نیستید؟ رژیم آل سعود یمن را می‌کوبد و بزرگ و کوچک را می‌کُشد و جلوی هواپیماهای کمک‌رسان را می‌گیرد، در کجای جهان انسانیت، چنین چیزی پذیرفتنی است؟

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: چرا ملت‌های عربی سکوت کرده‌اید؟ شما با سکوت خود شریک در گناه هستید، در هر گوشه‌ای ده‌ها مسجد ساخته و قرآن را حفظ می‌کنید ولی اگر ایمان داشته باشید، این جنایتکاران نمی‌توانند عربده کشیده و ملت‌ها را به خاک و خون بکشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهتمام جدی به کار گفت: هر کسی کاری که بر عهده دارد، باید آن را به خوبی انجام داده و به سرانجام برساند، نباید کم کاری کرد.

امامی کاشانی خطاب به سرمایه گذاران نیز گفت: سرمایه داران سرمایه های خود را به خارج از کشور نفرستند و در داخل سرمایه گذاری کنند که ارزش آن بسیار است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تامین مخارج خانواده باید از طریق کار باشد نه رشوه و کالای قاچاق ادامه داد: این چه مال هایی است که با کمال تاسف به دست می آید، زنان و فرزندان، اگر همسران و پدران شما مبادرت به قاچاق و رشوه می کنند، آنها را نهی کنید.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: پدران و کسانی که با درآمدهای از طریق رشوه، قاچاق و پول های غلط و باطل ثروت خود را افزایش می دهید، توبه کنید.

وی با اشاره به اینکه کار و تولید، بنیه کشور را تقویت می کند، گفت: به فرموده رهبر عزیزمان کلید حل مشکل در داخل است نه در لوزان، نیویورک و مذاکرات، گرچه نقش جدی دارد اما نکته مهم این است که حرکت ملت ایران و کشور بر اساس اقتصاد سالم و نجات از مشکلات به دست خود ما قابل انجام است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تولید موجب اقتدار کشور می شود و پشتوانه ای برای تیم مذاکره کننده است تا دشمن و طرف مقابل یاوه گویی نکند.

امامی کاشانی اظهار کرد: ملت ایران با توجه به برنامه ها و توطئه های دشمن باید روی پای خود بایستد و خوشبختانه ملت آگاه ما نخواهد گذاشت دشمن بر کشور چیره و مسلط شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه کشور می تواند با عزت، اقتدار و استحکام، فقر و بیکاری را از بین ببرد، ادامه داد: حمایت از تولید داخلی اهمیت بسیاری دارد، همه به ویژه دولت که یکی از مصرف کنندگان است، باید کالای خارجی استفاده نکنند مگر جایی که ضرورت اقتضا کند که آن موضوع جدایی است و باید با نظارت دولت انجام شود.

وی در پایان گفت: شهید مطهری از نظر فکر، ذوق و استعداد و ابتکار علمی کم نظیر بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز