وزیر نفت در برلین عنوان کرد؛

تمایل آلمان برای افزایش همکاریهای اقتصادی با ایران

۱۳۹۴/۰۲/۱۸ - ۱۱:۰۷:۰۲
کد خبر: ۲۸۳۲۶۴
تمایل آلمان برای افزایش همکاریهای اقتصادی با ایران
وزیر نفت از ابراز علاقمندی آلمان برای گسترش همکاریهای اقتصادی با ایران پس از لغو تحریمها خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، بیژن زنگنه پس از دیدار با زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان گفت: تهران و برلین به یک اندازه اشتیاق دارند تا پس از برداشته شدن این تحریمها، بار دیگر روابط دوجانبه اقتصادی را گسترش و ارتقا دهند.

وی در حاشیه اجلاس امنیت انرژی در برلین، یکی از همایشهای بسیار مهم اقتصادی جهان افزود: از آنجا که با طرف آلمانی درباره جنبه های مختلف گسترش همکاریها مذاکره کردیم، طرف آلمانی بسیار مشتاق شد به هر نحو ممکن همکاریهای اقتصادی کشورش با ایران را توسعه دهد.

زنگنه با اشاره به نقش مهم صادرات نفت ایران در امنیت جهانی انرژی، از سرمایه گذاران اروپایی برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران استقبال کرد و در عین حال سفر کنونی خود به آلمان را قدمی رو به جلو برای عصر پس از تحریمها توصیف کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای گسترش روابط با جهان و ایجاد طرح دوستی مبتنی بر احترام متقابل با کشورها، در این باره گفت: به اعتقاد من جهان نیز به تدریج خود را برای عصر پس از تحریمها آماده می کند.

زنگنه که به همراه امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی برای شرکت در کنفرانس امنیت انرژی مونیخ با عنوان "امنیت انرژی در میان شک و تردیدها (بحرانها و قیمتها)" مسافر برلین شده بود. ساعت ١٠:٤٥ دقیقه امروز به وقت محلی (٨:١٥ به وقت ایران) با قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور است، دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز