معاون اول رییس جمهوری:

سال ۹۴ اولویتی بالاتر از رونق اقتصادی نداریم

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۱۱:۴۷:۰۷
کد خبر: ۲۸۴۵۰۰
سال ۹۴ اولویتی بالاتر از رونق اقتصادی نداریم
معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه در سال 94 اولویتی بالاتر از رونق اقتصادی و توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی نداریم، گفت: انتظار داریم صنعتگران و فعالان بخش خصوصی این سیاست را جدی بگیرند و بخش دولتی نیز موظف و مکلفند که مشکلات و موانع را از پیش روی بخش خصوصی بردارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آیین افتتاح و بهره برداری از چند واحد صنعتی ، اظهار داشت: امسال از هیچ مسئولی پذیرفته نیست که بتواند مشکلی از پیش روی صادر کنندگان بردارد اما دراین زمینه اقدام ننماید.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه نظام بانکی کشور نیز باید در سال 94 بیش از گذشته با بخش خصوصی همراهی کند ،خاطر نشان کرد: البته در این زمینه قدمهایی برداشته شده و در جلسه هیات وزیران به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی تاکید شد که تخلف بانکها از نرخ اعلام شده سود سپرده گذاری به هیچ عنوان پذیرفته نیست و بانک مرکزی نیز مصمم است با بانک هایی که از سیاست دولت در این زمینه تخطی کنند، برخورد نماید.

جهانگیری تصریح کرد: از بخش خصوصی انتظار داریم بصورت جدی برای رسیدن به رونق اقتصادی با دولت همراهی کنند. خوشبختانه لایحه حمایت از تولید نیز نهایی شده و هفته آینده مجلس شورای اسلامی آن را به دولت خواهد داد و پس از آن جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا به فعالان اقتصادی توضیح داده شود چه تسهیلات جدیدی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با قدردانی از فعالان بخش خصوصی به خاطر اجرای کارهای بزرگ افزود: بخش خصوصی کشور در مقطع فعلی مسئولیت پر اهمیت خود را درک کرده و در راستای مسئولیت ملی اقداماتی را انجام می دهد که کشور به آن نیاز دارد.

وی با اشاره به بازدید خود از دو واحد صنعتی در استان یزد گفت: هردو واحد بصورت سه شیفت در شبانه روز فعال هستند و خوشحال هستیم در شرایطی که برخی واحدهای صنعتی با مشکل روبرو شده اند، واحدهایی نیز پیدا می شوند که بصورت سه شیفت فعالیت دارند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: البته دولت در تلاش است برای واحدهایی که با مشکل مواجه شده اند و فعالیت آنها متوقف شده راهکارهایی پیدا کند و سیاست های غلطی که موجب توقف فعالیت آنها گردیده را اصلاح نماید.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون کشور نیازمند توسعه است و هیچکس تردیدی در این موضوع ندارد، خاطر نشان کرد: ایران از پتانسیل و ظرفیت کافی برای صنعتی شدن برخوردار است و قادر است مسیر توسعه خود را با سرعت و جدیت دنبال کند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه باید حتماً در داخل کشور فرهنگ مردم و دولت به سمت استفاده از کالاهای ساخت داخل هدایت شود، تصریح کرد: باید تولیدات داخلی تبدیل به ارزشی شود که همه مردم احساس کنند اگر از این کالاها استفاده نمایند در حقیقت به کشور خدمت کرده اند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص استفاده از کالای داخلی و حمایت از بخش تولید، افزود: رسانه های کشور نیز باید در این زمینه کار کنند تا مردم بدانند کالاهای داخلی نتیجه و دسترنج جوانان ایرانی است و استفاده آنها از کالاهای خارجی در حقیقت رونق بخشیدن به اشتغال جوانان خارجی به قیمت از دست رفتن فرصت های شغلی برای جوانان کشورمان است.

دکتر جهانگیری اضافه کرد: برای این که مردم به سمت تولید داخلی روی آورند، صنعتگران و تولید کنندگان نیز باید تلاش نمایند تا کیفیت کالاهای خود را بالا برده و قیمت ها را کاهش دهند که این به معنای پاسخ مثبت به اعتماد مردم است و همدلی و همزبانی اینجا خود را نشان می دهد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد : تولید کنندگان ایرانی باید بدانند اگر می خواهیم بین المللی شویم و خود را در صحنه رقابت بین المللی ببینیم ، باید به زنجیره تولید جهانی ورود کنند. صنعتگری که بداند عضو زنجیره تولید بین المللی است کیفیت و قیمت کالای خود را به گونه ای تنظیم می کند تا بتواند در عرصه بین المللی به رقابت بپردازد.

 
 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز