مالکی به تجزیه طلبان هشدار داد

۱۳۹۴/۰۲/۲۶ - ۱۳:۵۴:۵۱
کد خبر: ۲۸۵۴۰۵
مالکی به تجزیه طلبان هشدار داد
معاون رئیس جمهوری عراق هشدار داد، هرگونه اقدام برای تقسیم این کشور موجب به وجود آمدن دریاچه‌های خون می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از العالم، "نوری مالکی" در کنفرانس عشایر "فرات" که در حمایت از نیروهای بسیج مردمی برگزار  شده بود، اظهار داشت: بر حمایت خود از بسیج مردمی و دستاوردهای آن تأکید می‌کنیم، و در مقابل همه توطئه‌ها ضد این نیروها و توطئه‌هایی که ‌هدف از آنها تقسیم عراق است، می ایستیم.

مالکی اظهار کرد: تجربه بسیج مردمی با توجه به شرایط عراق و در سایه تحولات بزرگی است که در این کشور درنتیجه حوادث سوریه به وجود آمد.

مالکی ادامه داد: به وجود آمدن داعش نشان می‌دهد که (امنیت) کشورهای منطقه به یکدیگر مربوط است؛ عراق تا پیش از آن تاحدی دارای ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی بود ولی دگرگونی اوضاع سوریه تأثیر منفی بر اوضاع عراق گذاشت.

مالکی تأکید کرد: ایجاد بسیج مردمی و غیرت عراقی‌ها در پاسخ به ندای مرجعیت به فتوای جهاد کفایی؛ به مثابه پاسخی به توطئه به وجود آمدن داعش در موصل و دیگر شهرهای کشور بود.

مالکی با تأکید بر ضرورت بازخواست سیاستمدارانی که به دنبال تقسیم عراق هستند، گفت: این سیاستمداران مسؤول سقوط موصل، صلاح الدین و الانبار هستند، زیرا آنان در طرح ریزی توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌ها بین مردم عراق، سهیم بودند.

وی ادامه داد: هرگونه تلاش برای تقسیم عراق، موجب ایجاد دریاچه‌هایی از خون می شود؛ عراق مردمی یکپارچه دارد و عشایر و قبایل مشترک سنی و شیعه دارد و اقشار مختلف جامعه با یکدیگر در ارتباطند؛ به همین دلیل هرگونه تلاش برای تقسیم عراق با عملیات پاکسازی قومیتی و طایفه‌ای همراه خواهد شد.

مالکی از عراقی‌ها خواست، در یک صف واحد در برابر طرح های تقسیم این کشور بأیستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز