تمارض رسایی برای کارت زرد گرفتن آخوندی

۱۳۹۴/۰۲/۲۹ - ۱۱:۳۷:۰۶
کد خبر: ۲۸۶۱۹۷
تمارض رسایی برای کارت زرد گرفتن آخوندی
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه جهت پاسخگویی به سوال چهار تن از نمایندگان در مجلس حاضر شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادعا می کرد که مواضع آخوندی در مقابل مسکن مهر قبل و بعد از رای اعتماد کاملا با هم متناقض است. او که پیش از رای اعتماد می گفت من مسکن مهر را به سرانجام می رسانم و واحدهای تحت تعهد را به متقاضیان تحویل می دهم چندی پس از انتخاب شدن به عنوان وزیر راه و شهرسازی گفت که طرح مسکن مهر مزخرف است و امروز این طرح کاملا از سوی وزارتخانه و شخص وزیر رها شده است.

آخوندی در پاسخ به این ایرادات ترجیح داد تا به آمار مراجعه کند و با توجه به آمارهایی که در دسترس است پاسخ رسایی را بدهد.

وی در ابتدا گفت: هفت میلیون ایرانی درگیر پروژه مسکن مهر هستند و تاکنون مبلغ هنگفتی از بودجه کشور صرف آن شده است. با توجه به این دلایل و فرمایشات مقام معظم رهبری بنده خود را مکلف می دانم با وجود اینکه به این طرح و اجرای آن انتقاداتی دارم ولی آن را به سرانجام رسانم.

آخوندی ادامه داد: با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال های 91 و 92 اعطای وام بانکی و تسهیلات از صندوق توسعه ملی به مسکن مهر را متوقف کرد و این درست در سالی اجرا شد که به دولت ما مربوط نمی شد ما در اجرای آن و به اتمام رساندن آن کوتاهی نکردیم و این در حالی است که زمانی ما این پروژه را تحویل گرفتیم که نیاز شدید به تامین منابع مالی داشتیم.

آخوندی با اشاره به میزان تحویل واحدهای مسکن مهر در دولت های نهم، دهم و یازدهم تصریح کرد: در مدت پنج سالی که دولت های نهم و دهم این پروژه را در دست داشتند تنها پنجاه و هشت درصد از واحدهای تحویل داده شده را به متقاضیان تحویل دادند و این در حالی است که در این یک و نیم سال عمر دولت یازدهم چهل و دو درصد از واحدهای این مسکن تحویل متقاضیان شده است. در این مدت زمان چهل و چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات جهت ساخت واحدها اهدا شد که فقط ده درصد از آن در زمان این دولت بوده است. در ضمن مهمترین دلیل مخالفت من با این طرح این است که دویست هزار واحد فاقد متقاضی است که این بدان معناست که ساخت آن ها از پول مردم صورت گرفته و اینکه آقای رسایی می گویند سه بار قیمت مسکن مهر بالا رفته یکی از دلایلش این است و اینکه تحویل واحدها در این دولت شتاب گرفته و همین خود باعث گران شدن واحدهای مسکن مهر می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نبود تاسیسات زیربنایی در شهرک های ساخته شده گفت: جهت ساخت این تاسیسات هشت هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که متاسفانه تاکنون اختصاص نیافته است و ما مجبور شدیم از موجودی خود وزارتخانه جهت ساخت زیربناهای مورد نیاز استفاده کنیم.

رسایی که در بین صحبت های آخوندی قصد داشت تا با بهانه جویی نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهد گفت: در زمان آقای آخوندی کمتر از انگشتان یک دست ایشان به پروژه های مسکن مهر سر زدند در حالی که در دولت قبل شخص رییس جمهوری بارها از این پروژه بازدید به عمل آورد.

آخوندی که از این حرف رسایی ناراحت شده بود گفت: آقای رسایی قائم مقام بنده در این پروژه بارها و بارها از تمامی پروژه های در دست ساخت مسکن مهر بازدید کرد و در طول یک و نیم سالی که ما پروژه را تحویل گرفته ایم به اندازه پنج سال دولتی که شما سنگش را به سینه می زنید واحد تحویل متقضیان داده ایم.

رسایی که از ابتدا هم به نظر می رسید قصد قانع شدن ندارد در انتها با دروغ خواندن آمارهای ارایه شده از سوی آخوندی گفت: مطمئنا نمایندگان مانند اردیبهشت ماه سال گذشته نخواهند نشست که شما بدون رأی گیری از مجلس خارج شوید و نمایندگان مطمئنا با آمارهای دروغ شما قانع نخواهند شد.

در پایان نمایندگان بهارستان به دلایل آخوندی رای مثبت دادند و از توضیحات وی قانع شدند؛ این در حالی بود که حتی فیلمی که رسایی در صحن پخش کرد هم نتوانست اثبات کند که آمارهای آخوندی دروغ است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز