سوم خرداد روز فتح خرمشهر

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۱۲:۰۶:۵۹
کد خبر: ۲۸۷۴۲۴
سوم خرداد روز فتح خرمشهر

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد 1361 پس از ۵۷۸ روز انجام گرفت و در آن روز کسى نبود که لبخند شادى و سرور بر لب نداشته باشد و کسى نبود که شورو شوق تمام وجودش را فرانگرفته باشد.

خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت‌آور بود که در سراسر میهن اسلامی مردم را به وجد آورد. با اعلام خبر فتح خرمشهر مردم ایران بسان خانواده‌ای بزرگ که فرزند از دست رفته خود را باز یافته است اشک شادی خود را نثار روح شهدای حماسه‌آفرین صحنه‌های شورانگیز این نبرد کردند.

فتح خرمشهر آنچنان بزرگ بود که دستگاههاى تبلیغاتى جهان که همیشه‏ پیروزیهاى قواى اسلام را ناچیز و وارونه جلوه میدادند، مجبور ساخت تا به این فتح بزرگ ایران اعتراف کنند.

iiuuui

با این پیروزى بزرگ جنگ وارد مرحله نوینى شد و قواى اسلام با تهاجمات کوبنده خودمرحله به مرحله پیروزیهاى تازه‏اى را خلق کردند و همچنین این فتح عظیم باعث شد که قدرتهاى استعمارى از موضع تهاجم خارج و به موضع دفاع بیافتد و اندیشه تصرف ایران از سر آنان خارج شود.

بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی نیز در راستای این پیروزی  فرموند: «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است. خرمشهر شهر لاله های خونین است. خرمشهر را خدا آزاد کرد

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز