نمایندگان با بررسی اجرای آزمایشی قانون آئین دادرسی کیفری موافقت کردند

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۹:۳۵:۱۱
کد خبر: ۲۸۷۹۵۲
نمایندگان با بررسی اجرای آزمایشی قانون آئین دادرسی کیفری موافقت کردند
نمایندگان با بررسی اولویت‌دار طرح تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون آئین دادرسی کیفری و رسیدگی به این قانون براساس اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی برنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی،  با بررسی اولویت‌دار طرح تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون آئین دادرسی کیفری  و رسیدگی به این قانون براساس اصل 85 قانون اساسی با 145 رای موافق، 227 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، در تشریح ضرورت بررسی طرح آئین دادسری کیفری با فوریت، گفت: قانون آئین دادرسی کیفری یکی از اصلی‌ترین قوانین کشور است که بدون تردید از قوانین مادر محسوب می‌شود و اصلی‌ترین ابزار قضات و دستگاه قضا همین قانون است که دادگاه‌ها براساس آن تشکیل شده و عمل می‌کنند.

اللهیار ملکشاهی با یادآوری اینکه قانون آئین دادرسی کیفری به شکل اصل 85 با ارجاع به کمیسیون حقوقی وقضائی تصویب شد، افزود: زمان اجرای این قانون به لحاظ اهمیت و تمهیداتی که باید می‌شد در اصل قانون 1/4/94 عنوان شده و از این تاریخ این قانون لازم الاجرا است، اما بعد از بررسی قانون از نظر عملیاتی و کاربردی قانون آئین دادرسی کیفری به لحاظ اجرا برای قوه قضائیه مشکلاتی را ایجاد می‌کرد که بر این اساس تعدادی از مواد این قانون به لحاظ ضرورت بررسی و اصلاح و در قالب طرحی ارائه شد.

وی تصریح کرد: از آنجائیکه برای اجرای قانون کمتر از 20 روز فرصت داریم باید این طرح به لحاظ اصلاحات صورت گرفته در برخی از مواد به صورت فوریت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و این اصلاحات نیز باید همانند اصل طرح که براساس اصل 85 قانون اساسی است مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ادامه داد: بررسی فوریت دار قانون آئین دادرسی کیفری برای دستگاه قضائی کشور یک موضوع حیاتی است که امیدواریم نمایندگان با این تغییر دستور و ارجاع موضوع اصلاح به عنوان اصل 85 به کمیسیون حقوقی و قضائی موافقت کنند.

گفتنی است بعد از موافقت نمایندگان با این تغییر دستور رسیدگی به موارد اصلاح شده از قانون آئین دادرسی کشوری براساس اصل 85 قانون اساسی نیز به رای گیری گذاشته شد که نمایندگان با 153 رای موافق، 17 رای مخالف و 1 رای ممتنع از مجموع 244 نماینده حاضر در جلسه با این موضوع موافقت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز