اکرمی در گفت‌وگو با برنا:

مبارزه با حاکم فاسد از ویژگی‌های امام بود

۱۳۹۴/۰۳/۱۴ - ۰۸:۵۱:۳۵
کد خبر: ۲۸۹۵۴۱
مبارزه با حاکم فاسد از ویژگی‌های امام بود
امام به طلاب جرأت و شهامت و آگاهی و بیداری داد و طلاب را به صحنه آورد، امام روی آگاهی، بیداری ، مقاومت و شجاعت افراد اهتمام داشت، ما را از خمودگی و اینکه فقط به فکر خودمان باشیم و عافیت طلبی نجات داد.

سید رضا اکرمی روحانی و سیاستمدار و فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، گفت:  من سال 1340 وارد برای طلبه شدن قم شدم و بعد از آنکه داستان انجمن ایالتی ولایتی و انقلاب شاه مطرح شد با اینکه یک طلبه بودیم ولی به ایشان نزدیک می شدیم و از سخنرانی و نظرات و اعلامیه های امام استفاده می کردیم و کم کم وارد مسائل سیاسی شدیم تا سال 68 که امام رحلت شد یعنی بیش از بیست و شش سال من یا امام را از نزدیک دیدم و یا سخنان ایشان را شنیدم و یا مقلد و مبلغ ایشان بودم.          

سید رضا اکرمی ادامه داد: در ظرف این بیست و شش سال سه ویژگی را در امام دیدم یک- اعتماد به نفس؛ خیلی امام به خود متکی بود و اعتماد به نفس او فرد منحصربفردی کرده بود، دو- شجاعت امام بود؛ امام واقعا تصمیمات جدی می گرفت و شجاعانه نیز پای تصمیماتش می ایستاد به طوری که واقعا در سال 42 در آستانه عید نوروز در مسجد اعظم فرمود من شصت و سه سالم است و از مرگ نمی ترسم ،جد من علی بن ابی طالب شصت و سه سال عمر کرده آن کسی که از مرگ می ترسد دین ندارد، شجاعت امام بسیار ویژه بود.

وی افزود:. سه، مسئله مبارزه بود؛ امام به این جمع بندی رسیده بود که باید با نظام حاکم فاسد دست و پنجه نرم کند و اگر نظام حاکم نسبت به اسلام ، قرآن ، اهل بیت و امثال این ها بی تفاوتی نشان دهد و بخواهد اندیشه های استکبار شرق و غرب را در کشور حاکم کند به عنوان تکلیف با او برخورد کند ، اصلا در فکر نتیجه نبودند که این مبارزه به نتیجه می رسد یا خیر و می فرمود ما مامور به تکلیف هستیم،  من این سه ویژگی را در امام عینا ملاحظه کردم.

این روحانی با اشاره به اینکه امام ما را بیدار کرد، گفت: طلبه ای که از سال 40 به بعد وارد حوزه علمیه قم می شد خیلی با طلبه هایی که قبل از سال 40 در قم درس می خواندند و طلبه بودند تفاوت داشت، به نظرم می آید امام به طلاب خیلی جرأت و شهامت و آگاهی و بیداری داد و طلاب را به صحنه آورد به طوری که من به یادم دارم  وقتی طلبه های جوان را برای بردن به خدمت وظیفه می گرفتند امام از این کار استقبال کردند و فرمود بروید آنجا و حرف های خود را بزنید و همین باعث شد که نظام احتمال داد این کار به زیانش است  و منصرف شد.

سید رضا اکرمی در پایان گفت: امام خیلی روی آگاهی، بیداری ، مقاومت و شجاعت افراد اهتمام داشت، ما را از این خمودگی و اینکه فقط به فکر خودمان باشیم و عافیت طلبی و امثال این ها نجات داد، امام انقلابی بود ما را هم انقلابی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز