تایید نهایی حکم اعدام محمد مرسی به تعویق افتاد

۱۳۹۴/۰۳/۱۲ - ۱۴:۰۷:۴۵
کد خبر: ۲۸۹۷۰۴
تایید نهایی حکم اعدام محمد مرسی به تعویق افتاد
دادگاهی در مصر تصمیم گیری در مورد نهایی شدن حکم اعدام محمد مرسی، اولین رییس جمهوری منتخب مردم مصر که طی یک کودتای نظامی برکنار شد و سایر اعضای اخوان المسلمین را به تعویق انداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا،  قاضی پرونده اعلام کرد، جلسه دادگاه که قرار بود روز دوم ژوئن (۱۲ خرداد) توسط مرجع عالی قضایی نهایی شود به ۱۶ ژوئن، برابر با ۲۶ خرداد موکول شده است.

پیشتر در تاریخ ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت)، دادگاه با وارد دانستن اتهامات محمد مرسی و ۱۰۶ عضو دیگر اخوان المسلمین در رابطه با فرار بزرگ از زندان در سال ۲۰۱۱، حکم اعدام این افراد را صادر کرده بود. همچنین در حکمی جداگانه، خیرت شاطر یکی دیگر از رهبران ارشد و پانزده عضو دیگر اخوان المسلمین به اتهام همراهی با حماس و حزب الله در توطئه علیه مصر به اعدام محکوم شده بودند.

روز سه شنبه، قاضی شعبان شامی، قاضی پرونده، گفت: «دادگاه تصمیم گرفته است حکم نهایی را تا شانزدهم ژوئن ۲۰۱۵ به تعویق بیاندازد تا گفتگوها با متهمان در بند ادامه یابد.»

پیش از اعلام نظر قاضی، نیروهای امنیتی مصر محوطه دادگاه را در اختیار گرفته بودند. عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری کنونی مصر، اخوان المسلمین را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور می داند. در مقابل، اخوان المسلمین ادعا دارد به فعالیت های صلح آمیز پایبند است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز