لاریجانی:

نمایندگان از ورود به مباحث انتخاباتی پرهیز کنند

۱۳۹۴/۰۳/۱۷ - ۰۹:۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۹۰۳۷۰
نمایندگان از ورود به مباحث انتخاباتی پرهیز کنند
لاریجانی تاکید کرد: نمایندگان باید از زمان باقی‌مانده در انجام وظیفه نمایندگی استفاده کنند و از ورود به مباحث انتخاباتی پرهیز کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی در نطق پیش در دستور امروز صبح خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ملت ایران  تصریح کرد:  با بزرگداشت یاد پیشوای بزرگ انقلاب  حضرت امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد بر ارواح مطهر آنها درود می‌فرستیم.

نماینده مردم قم در ادامه با تاکید بر برگزاری سالگرد ارتحال امام (ره) اظهار داشت:  سخنان حکیمانه مقام معظم انقلاب در 14 خرداد به خوبی صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن کرد و اصول  مستحکمی که می‌تواند  زنده بودن حرکت امام را تدوین کند به درستی تبیین شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در مجلس نهم ادامه داد: اسلام ناب محمدی٬ اصل اصول اسلام است که در مقابل  اسلام آمریکایی و متحجرانه قرار دارد و ما امروز تقابل این دو نوع قرائت از اسلام را در صحنه مسائل منطقه‌ای مشاهده می‌کنیم و در طول سال‌های پس از انقلاب تقابل این نوع برداشت از اسلام را در عرصه‌های مختلف داخلی تجربه‌ کرده‌ایم. میدان تقابل اسلام لیبرالی با اسلام ضد استکباری و اجتهادی میدان تقابل اسلام عدالتخواه و جهادی با اسلام تسلیم و تروریستی است. یعنی تقابل اسلام آزادی‌خواه  و مردمی  با اسلام خمود و منزوی.

لاریجانی با تاکید بر اینکه زنده بودن حرکت امام (ره) در گرو پیشبرد راهی است که رهبر معظم انقلاب به درستی به آن اشاره داشتند٬ افزود: باید از نصایح عمیق رهبر معظم انقلاب در ملاقات نمایندگان با ایشان  کمال تشکر را داشته باشم و تذکرات معظم‌له در تعامل قوا و رعایت اخلاق سازنده در همکاری بخش‌های مختلف و عنایت معظم‌له به رویکرد مستحکم مجلس در اتخاذ مواضع اخیر جهت احقاق حقوق ملت و توجه به رونق اقتصاد درونی، ارزشمند و حکمت‌آمیز بود و مجلس این فرمایش‌ها را پایه اقدامات خود قرار می‌دهد.

رییس قوه مقننه با تاکید بر اینکه باید از زمان باقی‌مانده در انجام وظیفه نمایندگی استفاده کرد و از ورود به مباحث انتخاباتی پرهیز کرد٬ افزود: نمایندگان و کمیسیون‌های محترم باید به تناسب وظایف کمیسیون‌ها طرح‌ها و لوایحی را که اهمیت بیشتری دارند را هر چه سریع‌تر بررسی و به هیات رئیسه مجلس ارائه کنند تا در دستور کار قرار گیرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ظرف شش ماه آینده باید گزارش نظارتی نحوه اجرای سیاست‌های مقاومتی و قانون رفع موانع تولید به مجلس ارائه شود٬ افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد مردمی کردن اقتصاد و زمینه‌سازی برای تشویق کارآفرینان باید در دستور کار کمیسیون ها برای تعامل با بخش‌های دولتی و غیردولتی باشد و سخنان معظم‌له موتور محرکی برای تحقق این امر مهم باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین صادرات غیرنفتی را یکی از محورهای اقتصادی خواند و افزود: در شرایط فعلی توجه به صادرات غیرنفتی در اوج اهمیت قرار دارد.

لاریجانی همچنین در تشریح وظایف نمایندگان در سال آخر مجلس نهم افزود: رکود یکی از مشکلات اساسی بخش تولید است. در این‌باره لازم است کمیسیون صنایع و کشاورزی با دعوت از مسئولان صنعتی، کشاورزی و بانک‌ها رسیدگی به این مهم را در اولویت قرار دهد.

رییس قوه مقننه در پایان یادآور شد: با توجه به فصل بررسی برنامه ششم مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های مختلف باید بررسی محورهای اصلی برنامه ششم را متناسب با شرایط کنونی و بر اساس تجربه‌های گذشته آغاز کنند و در این باره برنامه راهبردی و علمیاتی خود را تنظیم کنند و به جای تقویم مجدد برنامه‌های اجرایی مهم در توسعه کشور را در هر بخش مشخص و با رعایت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی زمینه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای را به نحو متناسب تدارک دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز