نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

دولت گذشته کوهی از تخلفات دارد/ قبل از بازگشت به قدرت پرونده‌هایتان را حل کنید

۱۳۹۴/۰۳/۲۲ - ۱۰:۲۵:۲۴
کد خبر: ۲۹۰۹۸۸
دولت گذشته کوهی از تخلفات دارد/  قبل از بازگشت به قدرت پرونده‌هایتان را حل کنید
آیتی: آن ها زمانی حق دارند سودای بازگشت به قدرت داشته باشند که پرونده های اقتصادی و پرونده های تخلفات قانونی خود را در دستگاه های قانونی مثل مراجع قضایی حل و فصل کنند.

مهدی آیتی فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، گفت: آنچه که کارشناسان ما در عرصه سیاسی چه در جناح اصولگراها و چه در جناح اصلاح طلبان تحلیل و نقد کردند دولت نهم و دهم را می شود به جرات گفت که هشتاد درصد دولت ناموفقی بوده است ، دولتی که موارد متعدد تخلفات قانونی انجام داده است.

مهدی آیتی ادامه داد: یک کارشناس متخصص و بی طرف از هر حزب و جناحی که باشد فرقی نمی کند فقط کافی است که بی طرف باشد تا بر اساس عدد و رقم بشود ثابت کرد که در دولت نهم و دهم کوهی از تخلفات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اتفاق افتاده است، تمام این ها را می توان با عدد و رقم ثابت کرد.

وی افزود: تمام فعالیت های بشری را می توان به چهار بخش تقسیم کرد؛ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، در هر چهار بخش می توان با عدد و رقم و شاخص های آماری موجود نشان داد که در دولت نهم و دهم تخلفات فراوان قانونی اتفاق افتاده است. ما اگر بخواهیم در یک کلمه دولت نهم و دهم را نقد کنیم می گوییم در عملکرد غیرقانونی یعنی همه چیز در زیر پا گذاشتن قانون اتفاق افتاده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: مثلا شما اگر در یک دولت عزل و نصب مدیران غیرقانونی، اعمال بخش نامه ها و یا عدم اعمال بخش نامه های غیرقانونی، اجرا نکردن قوانین مصوب مجلس، غیرقانونی جابه جا کردن بودجه های غیرقانونی و الی ماشاءالله را در نظر بگیرید، شما می توانید بر یک کلمه تاکید کنید دولتی که کار غیرقانونی می کند چه در بخش سیاسی و چه سه بخش دیگر ، این منجر می شود به یک کارنامه منفی برای آن دولت و این اتفاق برای دولت نهم و دهم افتاده و کارنامه منفی به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: کسی نمی تواند از کارنامه منفی دولت نهم و دهم دفاع کند مگر افراد خاصی که نوعی سرسپردگی به دوره احمدی نژاد دارند، به برخی اشخاص افراطی، دوگماتیسم و کسانی که غیرمنطقی هستند و غیرعلمی و غیرکارشناسی حرف می زنند، ما می گوییم هر کس بحث کارشناسی و علمی کند با عدد و رقم می توان ثابت کرد که دولت نهم و دهم بیشترین تخلفات قانونی را در هر چهار عرصه ای که اشاره کردم انجام داده است.

مهدی آیتی افزود: آقای بقایی، آقای رحیمی معاون اول ، آقای ملک زاده ریس سابق میراث فرهنگی و آقای مشایی جزئی از این دایره هستند. اگر بخواهیم بشماریم عوامل کلیدی اطراف آقای احمدی نژاد که پست های مشاوره و مشاوره عالی، معاونت و مدیریت های عالی و ارشد در کشور داشتند یا در بدنه دولت به عنوان وزیر بودند تک تک این ها موارد متعدد تخلفات قانونی دارند.

این نماینده سابق مجلس گفت: ما در کشور چند سازمان ناظر بر عملکرد مسئولین داریم، هدف از تاسیس سازمان های نظارتی و ارگان های نظارتی این است تا دستگاه های اجرایی بر اجرای صحیح قانون مواظبت کنند، یعنی یک اصل بیشتر وجود ندارد آن هم اجرای صحیح قانون است.

 وی ادامه داد: مسوولیت سازمان های نظارتی در کشور این است تا بر دستگاه های مختلف اجرایی و دستگاه های نظام و ارگان های نظام چه دستگاه های دولتی چه ارگان های غیردولتی نظارت کنند، یعنی تخلف قانونی همانطور که در فلان وزارتخانه در دولت باید بررسی و رسیدگی شود در بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و صدا و سیما هم باید شود. ما نمی توانیم بگوییم که صدا و سیما هر کاری که دلش می خواهد می تواندانجام دهد و یا بنیاد مستضعفان چون یک نهاد انقلابی است هر کاری که بخواهد می تواند کند اصلا این طور نیست.

آیتی خاطر نشان کرد: تمام ارگان هایی که دست اندرکار مسایل اجرایی و مسایل اقتصادی کشور هستند باید توسط دستگاه های نظارتی کنترل و بررسی شوند، تحقیق و تفحص و بررسی در موردشان انجام شود و در نهایت اگر تخلفی رخ داده طبق قانون قوه قضاییه باید با آنها برخورد شود.

این نماینده سابق مجلس گفت: در قانون انتخابات مجلس، در شورای نگهبان ، قوانینی که در قوه قضاییه و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و وزارت کشور است با  صراحت اعلام شده کسانی که دارای پرونده های تخلفات قانونی هستند حق کاندیدا شدن و حق حضور در فضاهای انتخاباتی ندارند.

وی با بیان اینکه اگر این دستگاه های نظارتی کارشان را به خوبی انجام دهند هیچ نگرانی برای بازگشت دوباره احمدی نژاد و طرفداران احمدی نژاد به قدرت وجود ندارد،خاطر نشان شد: آن ها زمانی حق دارند سودای بازگشت به قدرت داشته باشند که پرونده های اقتصادی و پرونده های تخلفات قانونی خود را در دستگاه های قانونی مثل مراجع قضایی حل و فصل کنند و تبرئه شوند و در صورتی که متهم باشند و یا متهم به عنوان مجرم از نظر دستگاه های حقوقی کشور شناخته شود آنوقت دیگر حق حضور در صحنه های انتخاباتی را ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز